Un sedan mare la preț decent? Absolut: în pofida unei imagini excelente, Superb Mk2 vine cu un raport preț/ofertă imbatabil.
Conducere
Dacă n-ar exista sigla Skoda pe volan, șoferul ar putea crede că conduce un Volkswagen. Poziția la volan este excelentă, la fel și ergonomia. Direcția este echilibrată, schimbătorul de viteze se manevrează ușor. Totul se desfășoară fără reproș, dar dinamica nu este accentuată, din cauza gabaritului și greutății, în special la versiunile diesel. Suspensia suferă puțin din cauza unui fenomen de pompaj pe față și există ruliu pe viraj.
Interior
Ușile pe spate sunt gigantice, și deschid calea către un spațiu impresionant. De fapt, doar două lucruri lipsesc: o înălțime interioară ceva mai mare și o banchetă un pic mai moale. Suspensia mai transmite denivelările șoselei la viteze mici. Sistemul 2-in-1 TwinDoor include atât un hayon, cât și un capac de portbagaj, oferind soluția perfectă pentru încărcare. Calitatea asamblărilor interioare este ireproșabilă, însă mai pot apărea zgomote în timp.
Skoda Superb Mk2 – versiuni cu probleme
1.6 TDI
• Scurgeri de lichid de răcire -> colierul termostatului
• Scurgeri de motorină (<mar. 2012) -> probleme la conducta de retur
2.0 TDI common rail
• Pierdere de putere -> supapa EGR sau wastegate turbo
2.0 TDI pompe duse
• Lipsă de putere -> supapa de recirculare a gazelor de evacuare
Subansambluri
• Tren anterior instabil (<iun. 2010) -> brațele suspensiei
• Martor ABS/ESP aprins (<sep. 2010) -> de schimbat unitatea ABS/ESP
➡ Test comparativ Insignia, 508, Passat 💡
Transmisie
• Funcționare defectuoasă a cutiei DSG6 (mar. 2010) -> ambreiajul dublu
• Vibrații și zgomote pe DSG7 (< mai 2015) -> kitul de ambreiaj
• Probleme cu funcționarea lui DSG7 -> Elemente de mecatronică (<nov. 2014) sau furcile treptelor a 6-a și marșarier
• Trecere problematică tr. 3-4 (cutie manuală) -> Sincronizatorul sau pinioanele treptelor 3 și 4
Habitaclu
• Climatizarea nu răcește -> compresorul (<oct. 2011), condensatorul (<mar. 2012)
• Probleme de afișaj concomitent cu probleme climă (<mai 2011) -> regulator de tensiune Bosch sau alternator Valeo
• Probleme radio Bolero -> de înlocuit radio
Motor | Perioadă producție | Putere max. (CP) | Viteză max. (km/h) | Acc. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TFSI | 09/08-05/15 | 125 | 201 | 10,5 | 6,6 | • • • | Deși nu pare, aceasta este o bună versiune de intrare în gamă. Suplă și silențioasă, se descurcă bine. |
1.8 TFSI | 09/08-07/13 | 160 | 220 | 8,6 | 7,6 | • • • • | Prestații de primă mână și plăcere la volan, în special în plan acustic. Puțin cam gurmand. |
3.6 V6 FSI 4x4 DSG | 09/08-05/15 | 110 | 250 | 6,5 | 10,0 | • • • | O versiune de top gândită mai degrabă cu rol de trofeu pentru Superb. |
1.6 TDI 105 | 11/10-05/15 | 130 | 189 | 12,5 | 5,0 | •• • | Acest motor îl înlocuiește fără regrete pe cel 1.9 TDI. Sobru, vibrează mai puțin. |
1.9 TDI 105 | 09/08-11/10 | 136/134 | nc | nc | nc | •• | Pe lângă reprizele slabe, acest motor antic pompe-duse vibrează puternic și face zgomot. |
2.0 TDI 140 | 09/08-05/15 | 165/170 | 208 | 10,1 | 5,4 | • • • • | Tonic și sobru, excelent pentru Superb. Optați pentru varianta common rail (după 2010). |
2.0 TDI 170 | 09/08-05/15 | 195 | 222 | 8,8 | 6,0 | • • • • | Singurul diesel common rail încă de la lansare, acest motor seduce prin forță și dinamică. |
➡ Second hand – Suzuki Swift 💡
Costuri piese (lei*) | |
---|---|
Alegerea noastră: 2.0 TDI 140 CP | |
Filtru polen | 22 |
Filtru ulei | 12 |
Kit ambreiaj | 562 |
Kit distribuție | 431 |
Plăcuțe frână față | 70 |
Plăcuțe frână spate | 61 |
Disc frână față | 108 |
Disc frână spate | 78 |
Amortizor față | 138 |
Amortizor spate | 111 |
Total | 1593 |
*prețurile sunt cele mai mici pe care le-am găsit |