A doua generație smart fortwo nu a precupețit niciun efort pentru a deveni mult mai fiabilă și mai rafinată decât prima.
Conducere
Cei 19 cm câștigați în lungime față de fosta generație îl ajută să fie clar mai stabil pe traiectorie. Puntea față dictează mult mai bine trasa. Însă creșterea lungimii nu mai permite parcarea transversală între două mașini parcate paralel cu bordura, fără a „scoate nasul“ pe șosea. Condusul în oraș este ușor, chiar dacă direcția e cam vagă. Însă anumite probleme s-au păstrat, în ciuda eforturilor inginerilor: frânele sunt deplorabile, cutia robotizată e incredibil de lentă, iar pe virajele rapide se pierde aderența. Bine că avem ESP standard!
Interior
În pofida dimensiunilor mici, spațiul interior este bun pentru doi ocupanți (pentru că fortwo e un bipost). De exemplu, datorită ampatamentului crescut cu 5 cm, volumul portbagajului a crescut cu 70 l, până la 220. Sunt suficienți pentru uzul zilnic. Cât despre confort, e mai bine să eviți drumurile accidentate, din cauza suspensiei nu tocmai eficiente. Prezentarea este impresionantă, dar a rătăcit întrucâtva caracterul ludic definitoriu pentru smart. Chiar dacă nu sunt de top, plasticele sunt clar mai bune decât la fosta generație.
➡ Configurează-ți aici un smart fortwo electric! 💡
Date tehnice
Ani de fabricație: 2007–2014
Caroserie:monovolum și cabriolet cu 3 uși
Dimensiuni exterioare:
L × l × h (mm): 2695 × 1559 × 1565
Portbagaj (l): 220
Versiunile cu probleme
1.0
• Pierderi de ulei -> trebuie etanșat carterul inferior.
• Disfuncționalități în modul Eco la mild hybrid -> de schimbat cablajul sau bornele bateriei
• Demarorul nu funcționează (sep. 2008-feb. 2009) -> probleme la cutia de siguranțe sau la relee.
• Mild hybridul nu pornește -> palierul pivotant al curelei de accesorii (< VIN K486604) sau chiar cureaua cu probleme (VIN K486605-K520790)
0.8 cdi
• Consum exagerat de ulei -> intercooler cu probleme
• Pierdere de putere -> conducte de aer neetanșe sau supapă EGR cu probleme
Transmisie
• Marșarier imposibil de selectat -> disc de ambreiaj cu probleme
• Probleme la planetara din dreapta (<aug.2012) -> de schimbat planetara
Caroserie
• Zgomote pe puntea față -> palierele
brațelor transversale sau amortizoarele
• Infiltrații de apă în portbagaj -> zona
superioară a hayonului nu este etanșă.
• Nu se aprind stopurile de frână -> contactul de sub pedală.
Interior
• Geamurile electrice nu funcționează -> computerul cu probleme.
Motor | Perioadă producție | Putere max. (CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.0 61 CP | 03/07–07/14 | 61 | 145 | 16,7 | 4,7 | • | Accelerațiile sunt lente, în pofida caroseriei ușoare. Și echiparea de bază asociată acestui motor este sărăcăcioasă. |
1.0 71 CP | 03/07–11/14 | 71 | 145 | 13,3 | 4,7 | • • • | Iată un motor suficient de puternic pentru rute urbane și interurbane! |
1.0 T 84 CP | 03/07–11/14 | 84 | 145 | 10,9 | 4,9 | • • • | Un motor bun, care se bucură de suplimentul de putere dat de turbină fără a crește mult consumul. |
1.0 T 98/102 CP | 10/07–07/14 | 98/102 | 155 | 9,9 | 5,2 | • • | Accelerațiile puternice sunt anesteziate de cutia automată enervant de lentă. |
0.8 cdi 45 CP | 03/07–10/09 | 45 | 135 | 19,8 | 3,3 | • | Este economic, dar trage foarte greu și vibrează din toate încheieturile. |
0.8 cdi 54 CP | 10/09–12/13 | 54 | 135 | 16,8 | 3,4 | • | Un pic mai vioi, dar la fel de nerafinat precum cel de 45 CP |
Citește pe autoexpert ➡ Test cu smart fortwo din 2011 💡
Costuri piese (lei*) | 1.0 71 CP |
---|---|
Filtru polen | 26 |
Filtru ulei | 14 |
Kit ambreiaj | 608 |
Curea distribuție | 95 |
Plăcuțe frână față | 54 |
Saboți frână spate | 90 |
Disc frână față | 72 |
Tambur frână spate | 134 |
Amortizor față | 228 |
Amortizor spate | 269 |
Total | 1590 |
* Prețurile sunt cele mai mici pe care le-am găsit. |