Second hand Toyota Auris I – pentru familii

Second hand Toyota Auris I - pentru familii

O mașină de încredere, dar fără veleități dinamice: Auris are aceleași caracteristici ca și sora sa, Corolla. Pasagerii se simt bine la bordul compactei japoneze.

Conducere

De îndată ce se obișnuiește cu impunătoarea consolă centrală, șoferul lui Auris începe să aprecieze adevăratele valori ale modelului: scaune confortabile, comenzi ergonomic plasate, schimbător de viteze bine poziționat. În oraș, doar stâlpii hayonului pot incomoda la manevre. Pe drum național, Auris are un comportament ireproșabil, accentuat de stabilitatea remarcabilă indiferent de natura șoselei. Dar nu vă așteptați la senzații sportive, pentru că Toyota Auris reacționează progresiv, suspensia dinamică lipsește din meniu, iar direcția nu este prea comunicativă. După revizuirea din 2010, aceste aspecte negative au fost ameliorate.

Habitabilitate

Finisarea nu este un atu al compactei japoneze: materialele sunt tari și nu rezistă în timp, iar asamblările imperfecte. Totuși, Auris are o calitate pe care nimeni nu i-o poate contesta: habitabilitatea. Locurile din față sunt aerisite, iar spațiile de depozitare abundă. În spate, doi adulți călătoresc în condiții excelente, cu spațiu generos pentru picioare și primesc o banchetă bine profilată și suficient de moale. Podeaua plată permite, de asemenea, unui copil să călătorească pe locul din mijloc al banchetei. Clar, avem în față o mașină de familie, lucru confirmat de portbagajul de 354 litri, precum și de buna insonorizare și de suspensiile confortabile.

Date tehnice

Ani de fabricație: 2007-2012

Caroserie: hatchback cu 5 uși

Dimensiuni exterioare:

L/l/h (mm): 4.220/1.760/1.520

Portbagaj (l): 354-761

Detalii tehnice și recomandări 

Motor

Perioada producției

Putere max.(CP)

Viteză max. (km/h)

Acc. 0-100 km/h (s)

Consum mediu
(l/100 km)

Recomandare

Detalii

1.4 VVT-i

03/07-05/09

97

170

13,2

6,9

∞ ∞

Puțin performant și lipsit de personalitate.

1.3 VVT-i

05/09-11/12

101

175

13,1

5,8

∞ ∞

Mai performant pe hârtie, asemănător cu cel de 1.4 VVT-i în realitate.

1.6 VVT-i

03/07-06/12

124/132

190/195

10,4/10,0

7,1/6,6

∞ ∞ ∞

Pasionații de motoare pe benzină vor aprecia elasticitatea și vivacitatea acestui motor.

Hybrid

05/10-11/12

136

11,2

177

4

∞ ∞ ∞

Dacă aveți multe drumuri extraurbane, țineți cont că acest sistem de propulsie poate deveni obositor. În oraș însă, hibridul este excepțional.

1.4 D-4D

03/07-11/12

90

175

11,9

4,2

∞ ∞ 

Acest diesel mic este vioi, dar lipsa cuplului sub 1.800 rpm poate fi enervantă.

2.0 D-4D

03/07-11/12

126

195

10,3

5,2

∞ ∞ ∞ ∞

Cuplu bun, transmitere lină a puterii. Singurul minus: vibrează un pic.

2.2 D-4D

03/07-06/11

177

8,1

210

6,2

∞ ∞ ∞ ∞

Un motor foarte performant, cu reprize excelente, dar cu consum ceva cam mare.

 

Second hand Toyota Auris I – pentru familii

 

 

Costurile pieselor (lei*)

2.0 D-4D 126 CP

Filtru polen 10

Filtru ulei 12

Kit ambreiaj 554

Kit distribuție (lanț) –

Plăcuțe frână față 67

Plăcuțe frână spate 42

Disc frână față 86

Disc frână spate 53

Amortizor față 253

Amortizor spate 150

Total 1.227

 

 

Versiunile cu probleme

Hibrid

Vibrații și martor motor aprins (<dec.12) -> supapa EGR

1.4 D-4D

Pierderea puterii-> computerul injecției sau turbo

Pornire dificilă (<dec. 2009) -> injectoarele

Consum excesiv de ulei -> reprogramarea calculatorului de injecție

2.0 D-4D (<2009)

Ralanti neregulat, fum negru (<feb. 2008) -> injectoarele

Consum excesiv de ulei (<aug. 2008) -> segmenții sau setul motor

Pierdere de putere -> supapa EGR (<feb. 2007), galeria de admisie

1.4/2.0/2.2 D-4D (2008-2012)

Pierderi lichid de răcire (< mai. 2011) -> chiulasa cu probleme

Pierdere de putere (<sep. 2011) -> injectoarele

2.0/2.2 D-4D (2008-2012)

Pierderi de putere (<mar. 2010) -> sistem injecție

Consum excesiv de ulei (<feb. 2011)-> segmenții sau setul motor

Pierdere de putere (<oct. 2011) -> de schimbat capac chiulasă

Transmisie

Cuplare dificilă a treptelor 4, 5 și 6 -> sincronizatoarele

Caroserie

Șocuri în coloana de direcție (<dec. 2008) -> de schimbat coloana de direcție

Zgomot la direcție (<nov. 2010) -> pro-bleme la caseta de direcție

Zgomot la planetare (<mai. 2011) -> de schimbat

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top