O mașină de încredere, dar fără veleități dinamice: Auris are aceleași caracteristici ca și sora sa, Corolla. Pasagerii se simt bine la bordul compactei japoneze.
Conducere
De îndată ce se obișnuiește cu impunătoarea consolă centrală, șoferul lui Auris începe să aprecieze adevăratele valori ale modelului: scaune confortabile, comenzi ergonomic plasate, schimbător de viteze bine poziționat. În oraș, doar stâlpii hayonului pot incomoda la manevre. Pe drum național, Auris are un comportament ireproșabil, accentuat de stabilitatea remarcabilă indiferent de natura șoselei. Dar nu vă așteptați la senzații sportive, pentru că Toyota Auris reacționează progresiv, suspensia dinamică lipsește din meniu, iar direcția nu este prea comunicativă. După revizuirea din 2010, aceste aspecte negative au fost ameliorate.
Habitabilitate
Finisarea nu este un atu al compactei japoneze: materialele sunt tari și nu rezistă în timp, iar asamblările imperfecte. Totuși, Auris are o calitate pe care nimeni nu i-o poate contesta: habitabilitatea. Locurile din față sunt aerisite, iar spațiile de depozitare abundă. În spate, doi adulți călătoresc în condiții excelente, cu spațiu generos pentru picioare și primesc o banchetă bine profilată și suficient de moale. Podeaua plată permite, de asemenea, unui copil să călătorească pe locul din mijloc al banchetei. Clar, avem în față o mașină de familie, lucru confirmat de portbagajul de 354 litri, precum și de buna insonorizare și de suspensiile confortabile.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2007-2012
Caroserie: hatchback cu 5 uși
Dimensiuni exterioare:
L/l/h (mm): 4.220/1.760/1.520
Portbagaj (l): 354-761
Detalii tehnice și recomandări
Motor |
Perioada producției |
Putere max.(CP) |
Viteză max. (km/h) |
Acc. 0-100 km/h (s) |
Consum mediu |
Recomandare |
Detalii |
1.4 VVT-i |
03/07-05/09 |
97 |
170 |
13,2 |
6,9 |
∞ ∞ |
Puțin performant și lipsit de personalitate. |
1.3 VVT-i |
05/09-11/12 |
101 |
175 |
13,1 |
5,8 |
∞ ∞ |
Mai performant pe hârtie, asemănător cu cel de 1.4 VVT-i în realitate. |
1.6 VVT-i |
03/07-06/12 |
124/132 |
190/195 |
10,4/10,0 |
7,1/6,6 |
∞ ∞ ∞ |
Pasionații de motoare pe benzină vor aprecia elasticitatea și vivacitatea acestui motor. |
Hybrid |
05/10-11/12 |
136 |
11,2 |
177 |
4 |
∞ ∞ ∞ |
Dacă aveți multe drumuri extraurbane, țineți cont că acest sistem de propulsie poate deveni obositor. În oraș însă, hibridul este excepțional. |
1.4 D-4D |
03/07-11/12 |
90 |
175 |
11,9 |
4,2 |
∞ ∞ |
Acest diesel mic este vioi, dar lipsa cuplului sub 1.800 rpm poate fi enervantă. |
2.0 D-4D |
03/07-11/12 |
126 |
195 |
10,3 |
5,2 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Cuplu bun, transmitere lină a puterii. Singurul minus: vibrează un pic. |
2.2 D-4D |
03/07-06/11 |
177 |
8,1 |
210 |
6,2 |
∞ ∞ ∞ ∞ |
Un motor foarte performant, cu reprize excelente, dar cu consum ceva cam mare. |
Second hand Toyota Auris I – pentru familii
Costurile pieselor (lei*)
2.0 D-4D 126 CP
Filtru polen 10
Filtru ulei 12
Kit ambreiaj 554
Kit distribuție (lanț) –
Plăcuțe frână față 67
Plăcuțe frână spate 42
Disc frână față 86
Disc frână spate 53
Amortizor față 253
Amortizor spate 150
Total 1.227
Versiunile cu probleme
Hibrid
• Vibrații și martor motor aprins (<dec.12) -> supapa EGR
1.4 D-4D
• Pierderea puterii-> computerul injecției sau turbo
• Pornire dificilă (<dec. 2009) -> injectoarele
• Consum excesiv de ulei -> reprogramarea calculatorului de injecție
2.0 D-4D (<2009)
• Ralanti neregulat, fum negru (<feb. 2008) -> injectoarele
• Consum excesiv de ulei (<aug. 2008) -> segmenții sau setul motor
• Pierdere de putere -> supapa EGR (<feb. 2007), galeria de admisie
1.4/2.0/2.2 D-4D (2008-2012)
• Pierderi lichid de răcire (< mai. 2011) -> chiulasa cu probleme
• Pierdere de putere (<sep. 2011) -> injectoarele
2.0/2.2 D-4D (2008-2012)
• Pierderi de putere (<mar. 2010) -> sistem injecție
• Consum excesiv de ulei (<feb. 2011)-> segmenții sau setul motor
• Pierdere de putere (<oct. 2011) -> de schimbat capac chiulasă
Transmisie
• Cuplare dificilă a treptelor 4, 5 și 6 -> sincronizatoarele
Caroserie
• Șocuri în coloana de direcție (<dec. 2008) -> de schimbat coloana de direcție
• Zgomot la direcție (<nov. 2010) -> pro-bleme la caseta de direcție
• Zgomot la planetare (<mai. 2011) -> de schimbat