Auris, hatch-ul compact care înlocuiește modelul Corolla este sigur, fiabil, dar slab finisat, mai ales din cauza plasticelor tari.
Auris vinde de la latinul aurum, care înseamnă, ai ghicit, aur. Dar este cu adevărat Auris o comoară lîn parcarea omului? Depinde. Dacă ne raportăm la calitatea interiorului, cu plastice negre și tari, prima generație a lui Auris nu este prea atractivă, dovedind o atenție exagerată în privința costurilor de producție. Legat de gama de motoare, e valabilă zicala că, atunci când încerci să mulțumești pe toată lumea, nu faci pe nimeni cu adevărat fericit.
Manevrabilitatea și frânarea sunt sigure, dar nu au valori de top în segment. E drept, cu ocazia faceliftului din ianuarie 2010, suspensia și direcția au fost reglate mai bine, făcând față cu brio denivelărilor de pe drumurile naționale și locale, la viteze mici și medii. Chiar dacă motorul D-4D de 126 de cai vibrează la ralanti, este clar mai plăcut decât 1.4 D-4D, care accelerează slab la turații mici și nici nu sună la fel.
E drept, consumă foarte puțin, dar modelul este spațios chiar și în spate, bine izolat fonic și cu un portbagaj bun, de aceea asigură călătorii plăcute. Singurul lucru care strică un pic confortul este șezutul cam tare al scaunelor, deci amortizarea lasă un pic de dorit. În oraș, montanții groși ai parbrizului pot obstrucționa vizibilitatea, fapt deranjant mai ales în intersecții.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2007–2013
Caroserie:hatch
Dimensiuni și mase:
L × l × h (mm): 4220 × 1760 × 1515
Volum portbagaj (l): 354–761
Masă (kg): de la 1220
Volum rezervor (l): 55
Probleme cunoscute
Motoarele D-4D au anumite probleme legate de stabilitatea ralantiului, precum și scurgeri ale lichidului de răcire. Au fost raportate consum de ulei și pierderi de putere la versiunile anterioare faceliftului. Frânele din spate ale exemplarelor produse în ianuarie 2009 au fost subiectul unei rechemări în service, fiind verificată etanșeitatea etrierelor. Pedala de accelerație se poate bloca în poziție parțial apăsată la exemplarele de dinaintea faceliftului, care au fost rechemate la începutul anului 2010 pentru verificări.
În august 2012 au fost rechemate în service toate exemplarele produse între 2007 și 2011, pentru a le strânge bieletele suspensiei din spate. Totodată, în octombrie 2012 au fost rechemate în service toate exemplarele, din cauza unei defecțiuni la mecanismul geamului șoferului.
Detalii tehnice și recomandări
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 VVT-i 97 | 03/07–06/09 | 97 | 170 | 13,0 | 6,9 | • • | Este un motor ideal pentru șoferii liniștiți. |
1.4 VVT-i 101 | 06/09–20/13 | 101 | 175 | 13,1 | 5,8 | • • • | Cu adevărat mai economic decât cel de 97 de cai |
1.6 VVT-i | 03/07–02/13 | 124/132 | 190/195 | 12,1/10,0 | 7,1 | • • • • • | Dacă ești adeptul benzinei, aceasta este cea mai bună variantă! |
1.8 Hybrid | 04/11–02/13 | 99+37 | 180 | 11,4 | 3,8 | • • • • | Excelent pentru oraș și împrejurimi! |
1.4 D-4D | 03/07–02/13 | 90 | 175 | 11,9 | 5,0 | • • | Slab la turații mici și relativ neconvingător în funcționare |
2.0 D-4D | 03/07–02/13 | 126 | 195 | 10,3 | 5,7 | • • • • • | Suficient de economic și docil, e cel mai recomandabil diesel. |
2.2 D-4D | 03/07–01/11 | 177 | 210 | 8,1 | 6,2 | • • • • | Dacă ar fi mai puțin brutal, l-am recomanda fără rezerve! |