Oliver Zipse, CEO al BMW și președinte ACEA, consideră că 2021 va marca un prim pas pe drumul spre recuperare, vânzările crescând cu aproximativ 10% comparativ cu 2020.
În baza datelor și estimărilor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Oliver Zipse consideră că efectele pandemiei vor persista în primul trimestru al anului 2021, însă piața automobilelor ar trebui să revină la creștere în a doua jumătate a anului, pe măsură ce programele de vaccinare progresează.
„Acum, mai mult ca oricând, este crucial să lucrăm îndeaproape cu factorii de decizie din UE pentru a consolida competitivitatea industriei auto europene pe scena globală. Grație vânzărilor globale ale producătorilor auto europeni și cererii internaționale de vehicule fabricate în UE, unitățile de producție din Europa s-au putut baza anul trecut pe piețe care s-au recuperat mai rapid, în special cele din Asia. Cu toate acestea, redresarea economică a Uniunii Europene și cererea locală sunt vitale pentru revenirea noastră la forța dinaintea crizei”, a declarat președintele ACEA, Oliver Zipse.
După un an în care a fost înregistrată cea mai puternică scădere a vânzărilor de autovehicule din UE înregistrată vreodată, ACEA prognozează că 2021 va marca un prim pas pe drumul spre recuperare, vânzările crescând cu aproximativ 10 % comparativ cu 2020.
Stimulată de investițiilor tot mai mari ale producătorilor în această direcțoie și de măsurile de stimulare a cererii puse la punct de guvernele din Europa, cota de piață a mașinilor cu încărcare electrică a crescut puternic anul trecut, cu cifre provizorii care arată pentru 2020 o cotă de piață la nivelul UE de 10,5% (în creștere de la 3% în 2019).
„Cu sprijinul politic adecvat, inclusiv o creștere masivă a infrastructurii de încărcare și realimentare în toate statele membre ale UE, această tendință pozitivă poate continua. În ciuda presiunilor economice cauzate de pandemie, industria noastră rămâne pe deplin angajată în transformarea sa continuă către depoluare”, a subliniat Oliver Zipse.
ACEA solicită și o strategie europeană realistă cu privire la asigurarea accesului la materii prime necesare vehiculelor de ultimă generație. Recenta penurie de semiconductori ilustrează cât de perturbatoare poate fi o întrerupere bruscă a sistemului de aprovizionare cu materiiale cruciale pentru industrie, cu lanțurile sale complexe de aprovizionare și un model de afaceri „just-in-time” care este deja sub presiune din cauza Brexit-ului.