Foarte multe persoane întreabă cum îşi pot proteja maşina în cazul în care se încearcă furtul acesteia prin tractare sau transportare pe o platformă sau furtul roţilor prin înclinarea laterală a maşini.
La început au existat multe încercări de realizare a unui senzor bun, folosind traductoare de mercur. Un sistem primitiv era cel cu o picătură de mercur ce se putea mişca pe o suprafaţă acoperită de contacte electrice. La înclinarea suprafeţei, picătura de mercur îşi schimba poziţia, făcând noi contacte electrice şi activând senzorul. Acest tip de senzor prezenta o sensibilitate egală în toate axele dar era dificil de instalat, iar sensibilitatea lui lăsa de dorit.
Un alt principiu folosit în realizarea senzorilor de înclinare cu mercur este cel al analizei suprafeţei unei cantităţi de mercur aflat într-un recipient cu ajutorul unei raze infraroşii sau a unei raze laser. Prin analiza semnalului obţinut prin reflexia pe suprafaţa de mercur, se pot extrage informaţii despre mişcarea vehiculului pe orice axă, dar şi informaţii datorate unor vibraţii de mare intensitate sau mişcări produse de legănarea autotu-rismului din cauza unor rafale de vânt.
Un alt senzor de înclinare realizat, cel mai performant până în prezent, este un senzor complet electronic care, cu ajutorul unui traductor piezo-electric de tip Hall, monitorizează câmpul magnetic terestru şi semnalează orice variaţie a acestuia. Astfel, el poate cuantiza exact nivelul de înclinare al maşinii care va duce la activarea ieşirii senzorului. De aceea, aceste tipuri de senzori nu necesită reglarea de sensibilitate şi nu mai pot exista alarme false, deoarece pragul de înclinare fixat între unu şi două grade nu poate fi depăşit decât de o înclinaţie voită a automobilului.
În schimb, există şi un punct slab, anume că o înclinare progresivă a maşinii, făcută într-un timp mai lung, nu va duce la activarea senzorului, deoarece acesta are din principiul de funcţionare o constantă de timp ce comandă restaurarea senzorului la o nouă poziţie de referinţă. Acest timp este singurul reglaj şi el determină dacă senzorul va suna imediat la o înclinare mare realizată brusc sau dacă va suna cu întârziere, dar şi la o înclinare făcută lent.
El se poate regla între o secundă şi nouăzeci de secunde şi determină o schimbare fundamentală în comportamentul senzorului. În acest timp, el detectează înclinarea maşinii şi dacă se măsoară mai mult de unu, două grade atunci se comandă activarea alarmei. Astfel, acest senzor va detecta o înclinare a maşinii pentru a se putea demonta roţile sau în vederea tractării, dar nu va fi sensibil la mişcările vehiculului datorate vântului sau condiţiilor meteo nefavorabile.
Constructiv, senzorul este realizat dintr-un circuit integrat specializat ce conţine şi traductorul Hall, pe care îl folosesc toţi producătorii de sisteme de securitate care oferă acest accesoriu. În funcţie de producător diferă doar modul de prezentare şi tipul de ieşire ce permite interconectarea cu sistemul de securitate propriu al maşinii.
Este un senzor relativ scump din cauza componentelor cu un nivel tehnologic foarte ridicat, cât şi datorită faptului că este oferit, cel puţin până în momentul de faţă, de puţini producători.