SF90 Spider – cel mai puternic supercar de serie Ferrari în variantă cabrio. Primul hybrid cu hard top retractabil din gama Ferrari este gata pentru producția de serie.
Dezvelit „online”
Versiunea spider a modelului SF90 Stradale a fost prezentată pe 12 noiembrie în cadrul unui eveniment digital. Alături de ferrariștii din întreaga lume am putut vedea online trăsăturile inovative și detaliile tehnice și constructive ale ale supercarului.
Primul model de serie spider cu propulsie plug-in hybrid al Căluțului Cabrat setează noi standarde de performanță și inovație, nu doar pentru marca italiană, dar și pentru întregul segment al mașinilor super sport.
Prima fotografie Ferrari Purosangue (2022)
În principiu vine cu aceleași performanțe extreme ca și versiunea SF90 Stradale, dar la care adaugă plăcerea de a conduce o decapotabilă, grație arhitecturii retractabile a pavilionului ridig.
Practic acum viitorii proprietari se pot bucura de cea mai avansată tehnilogie Ferrari, dar în același timp și de plăcerea de a conduce un spider.
Hard-top retractabil în 14 secunde
A fost preferat pavilionul rigid escamotabil (RHT – Retractable Hard Top) – în locul unuia mai clasic din material textil- pentru că atunci când este ridicat asigură o antifonare și o protecție mai bună împortiva elementelor naturii, nu se deformează la viteze ridicate și asigură ocupanților mai mult spațiu și confort.
Pavilionul RHT este atât de compact încât poate fi pliat în doar 14 secunde și ridicat chiar și în timp ce mașina se află în mișcare. Acest sistem a fost inițial prezentat în 2011 pe 458 Spider, dar de atunci a suferit câteva evoluții tehnice subtanțiale, în prezent ocupând doar 100 litri atunci când este pliat.
Ferrari Roma – cel mai accesibil Ferrari prezentat oficial în România
Utilizarea aluminiului pentru cosntrucția sa îl face mai ușor cu aproape 40kg decât un hard top convențional. Luneta acționată electric oferă un confort suplimentar ocupanților chiar și atunci când hard top-ul este pliat acționând ca un deflector.
Pachetul Assetto Fiorano
Așa cum s-a întâmplat și în cazul lui SF90 Stradale și SF90 Spider are ca opțiune pachetul Assetto Fiorano pentru proprietarii care vor să-și testeze propriile limitele pe pistă.
Acest pachet înclude o listă de upgrade-uri tehnice printre care sistemul de amortizoare Multimatic inspirat de experiența Ferrari înn cursele de GT. Acest pachet vine și cu materiale de înaltă performanță precum fibra de carbon și titan care reduc cu 21kg masa mașinii.
Un eleron spate din carbon și anvelope Michelin Pilot-sport Cup 2 contribuie la îmbunătățirea performanțelor. De asemenea, Assetoo Fiorano vine și cu o caroserie în două tonuri care subliniază mai bine vocația de competiții a mașinii.
Propulsie plug-in hybrid și 1.000CP
SF90 Spider este primul model Ferrari de serie cu propulsie plug-in hybrid. Motorul cu ardere internă (ce acționează asupra punții spate) este completat de două motoare electrice.
În față funcționarea este gestionată de sistemul RAC-e (Regulator Electric prentru Unghiul de Virare), iar pe spate de un sistem derivat din Formula 1, respectiv MGUK (Motor Generator Unit Kinetic).
Sinergia dintre motorul cu ardere internă și motoarele electrice permit mașinii să dezvolte 1.000CP ceea ce propulsează Ferrari SF90 Spider nu doar în fruntea listei modelelor de stradă Ferrari, dar și în top-ul segmentului.
Arhitectura sistemului de propulsie se compune dintr-un motor turbo V8 ICE cuplat la o transmisie DCT cu 8 trepte și diferențial electronic (E-diff), din cele două motoare electrice independente ce acționează asupra punții față și de motorul electric MGUK poziționat în spate între motor și cutie.
Livrând 780CP (196CP/l) V8-ul este cu 60CP mai puternic decât orice alte V8 turbo construit de Ferrari, iar asta grație unor îmbunătățiri tehnice aduse de tehnicieni care au vizat reproiectarea sistemelor de admisie și evacuare, a sistemului turbo și a utilizării inconel-ului în loc de oțel pentru galeria de evacuare.
Transmisie cu 8 trepte mai eficientă
Transmisia cu 8 trepte și dublu-ambreiaj a fost de asemenea complet redesenată.A fost adoptat un carter uscat, iar întregul ansamblu a devenit mai compact cu 20% față de cutia cu 7 trepte și cu 10 kg mai ușoară. Performanța ambreiajului a crescut cu 35% față de cutia cu 7 trepte, grație noilor actuatori hidraulici.
Alte optimizări au vizat sunetul produs de evacuare prin introducerea așa numitului „hot tube system” care transferă sunetul într-un mod mai direct către cockpit, producând totodată o intensitate și o calitate mai ridicată a sunetelor pe întreaga gamă de turație
Dinamica
Pentru a putea utiliza întregul potențial al mașinii, inginerii au dezvoltat mai multe sisteme de control dinamic care îmbunătățesc controlul nu doar în privința performanței pure și timpilor pe tur, dar oferă în același timp pilotului posibilitatea de a se bucura de întregul potențial al mașinii.
Printre cele mai importante sisteme de control se numără eSSC (electronic Side Spli Control) care gestionează strategia de distribuție a puterii și cuplului către toate cele patru roți prin intermediun sistemului Electronic Traction Control (eTC) ce manageriază cuplul disponibil dintre motorul termic și motoarele electrice, Torque Vectoring – responsabil pentru distribuția optimă a cuplului între roțile punții față în viraj și sistemul de control Brake-by-wire pentru ABS/EBD care împarte forța de frânare între sistemele hidraulic și electric.
Mai greu dar și mai puternic
Arhitectura hybridă a venit la pachet cu o greutate mai mare cu 270kg, dar aceasta este compesată de puterea cu 220CP mai mare și a optimizărilor aerodinamice.
Șasiul a fost complet redesant pentru a face față stress-ului suplimentar asociat noii unități de putere și introducerii sistemului AWD (tracțiune față electrică). Acesta a devenit cu 30% mai rigid.
Design interior minimalist
Interiorul este o versiune redesenată a variantei HMI care a reprezentat un pas uriaș în privința lui SF90 Stradale. Instrumentarul de bord este predominant digital, toate ecranele devenind complet negre atunci când mașina este oprită.
Dar atunci când butonul Engine Start aflat pe volan este apăsat începe o adevărată „ceremonie” a componentelor digitale.
Ferrari va exploata noi tehnologii cu primul său supercar 100% electric
Tabloul central de instrumente dispune de un ecran de 16” HD care este curbat spre pilot pentru a fi mai ușor de citit și pentru a amplifica senzația de cockpit orientat spre postul de conducere.
Tabloul de bord este dominat de un turometru rotund digital, flancat de ecranul pentru navigație și indicatorul nivelului de curent din baterie. Dar prin intermediul butoanelor de pe volan șoferul are mai multe posibilități de personalizare a întregului ansamblu.
Ochii la drum și mâinile pe volan
Grație introducerii unui head-up display, cele mai importante informații sunt proiectate spre parbriz în câmpul vizual al șoferului. Aceasta ca urmare a adoptății filozofiei HMI „Ochii la drum și mâinile pe volan” derivată din mașinile Ferrari de Formula 1 și transferată gradual către modele de stradă.
Volanul completează de altfel procesul de trasfer al tehnologiilor de competiție și vine în plus cu o serie de noi comenzi tactile. În mod tradițional acesta gîzduiește și Manettino alături de comezile cele mai uzuale.
Grila tip F1 – o semnătură a precedentelor modele – a dispărut de pe tunelul central, fiind înlocuit de un design modern al schimbătorului de viteze. În noua viziune, grila pentru schimbarea vitezelor este digitală.
De asemenea tot pe tunelul median este un locaș special pentru cheia de contact, de data aceasta în forma Căluțului Cabrat.
7 ani de întreținere
SF90 Spider vine cu 7 ani garanție, progrma ce acoperă întreținerea obișnuită pentru primii șapte ani din viața mașinii. Intervalul obișnuit de service este de 20.000km sau odată pe an.