Dacă ești familist, știi cât de costisitoare sunt cheltuielile legate de sănătate. Și este vorba de spitalizări sau de evenimente neprevăzute, ci de cheltuielile de rutină, cum ar fi consultații, analize și sănătate dentară. Toate aceste cheltuieli se adaugă unei rate la casă, facturilor, mâncării și celorlalte cheltuieli lunare.
Dacă apar și copiii în viața ta, lucrurile se schimbă. Vei avea nevoie de o mașină care nu va fi un moft, ci o necesitate. Cumpărarea mașinii e un proces costisitor, trebuie să prevezi cheltuielile de după și să ai grijă ca reviziile și întreținerea să fie făcute la timp. Dacă pentru acestea ai nevoie de un credit, compară ofertele principalilor finanțatori pe Alfalainaa FI.
În momentul în care te-ai hotărât să-ți cumperi o mașină, ia în considerare toate opțiunile pe care le ai, fie că vorbim de o mașină nouă, fie că vorbim de una rulată. Dacă istoricul tău de credit este unul bun, plaja ta de posibilități se va extinde. Gândește-te câți bani poți cheltui lunar, fă socoteala ce sumă poți împrumuta și alege cea mai bună opțiune. O mașină nouă va costa mai mult, avansul va fi mai mare, însă e gata de condus, pur și simplu i-ai pus combustibil și ai plecat, singura cheltuială va fi cea legată de înmatriculare, care va cere mai mult timp decât bani. În cazul în care optezi pentru o mașină rulată, va scădea avansul (sincer, majoritatea oamenilor care iau o mașină până în 3000 de euro o fac pe un credit de nevoi personale) însă vei avea puțin de așteptat până să poți merge cu ea în siguranță.
La achiziționarea unei mașini rulate, trebuie să îți dedici mai mult din timpul personal și să soliciți ajutorul unui prieten sau al unui mecanic. Vei da de țepari și de samsari la tot pasul, care vor vrea să-ți vândă o rablă pe post de mașina visurilor tale. Începe prin a corela prețul mașinii cu vechimea și cu numărul de kilometri. Dacă mașina are zece ani și mai puțin de 100.000 kilometri, înseamnă că e o problemă iar povestea cu bunicuța care a condus-o doar până la piață, în week-end s-a fumat de mult. Iarăși va trebui să fii circumspect dacă mașina are 2-3 ani vechime și peste 150.000 kilometri, este posibil să fi fost folosită la taximetrie, iar întreținerea va lăsa de dorit. Ca regulă generală, o mașină de familie exploatată normal va avea cam 25.000 – 30.000 km pe an.
Alte lucruri la care trebuie să fii atent sunt starea în care se află mașina, sunetul motorului și drive-test-ul. Verifică fiecare porțiune a mașinii, tablă, aripi, uși, rugină, motor etc. Îmbinările trebuie să fie drepte și spațiul dintre ele foarte mic. Dacă îmbinările îți par suspecte, caută altă mașină, cea pe care tocmai ai văzut-o a avut de suferit în urma unui accident rutier. Ascultă bine motorul în timpul mersului. Acesta trebuie să sune „rotund”, adică zgomotul pe care-l face să fie constant și nu strident. Solicită un drive-test, accelerează mai în trombă, pune frână din scurt, virează maxim stânga-dreapta, încearcă toate aparatele de bord. Dacă ceva pare suspect, atunci nu e cazul să cumperi.
Dacă mașina îți face cu ochiul și prietenul sau mecanicul îți confirmă faptul că merită cumpărată, nu ezita să negociezi prețul. În general, vânzătorii de bună credință își vor lăsa un spațiu de manevră de o sută – două sute de euro. Iar când ceri bani de la bancă sau de la IFN, consultă mai întâi un site de comparare împrumuturi, pentru a te asigura că beneficiezi de cea mai bună ofertă.