Mai puternic, mai rapid și mai dinamic! Începutul anului 2012 vine cu o surpriză pregătită de cei de la Audi: lansarea noului TT RS plus.
Sportiva de dimensiuni compacte de la Ingolstadt, disponibilă atât în versiunea Coupe, cât și Roadster, prinde aripi în ceea ce privește performanța. Propulsorul supraalimentat, cu cinci cilindri, livrează nu mai puțin de 265 kW (360 CP), suficienți pentru a permite micuțului bolid să atingă o viteză maximă de 280 km/h.
Unitatea TFSI de 2,5 litri de sub capota lui TT RS plus este un produs de înaltă performanță. În comparație cu versiunea din care a derivat, noul motor turbo cu injecție directă de combustibil generează cu 15 kW (20 CP) mai mult. Și cuplul motor maxim de 465 Nm aduce un plus de 15 Nm.
În ceea ce privește transmisiile, clienții pot opta fie pentru o cutie manuală cu șase trepte, fie pentru cea cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte S Tronic, cu un răspuns fulgerător la comenzile șoferului. În cazul celei de pe urmă este disponibilă și funcția launch control, pentru plecări de pe loc demne de un super car. Parte din merit îi revine și sistemului de tracțiune integrală permanentă quattro, care optimizează trasmiterea cuplului motor către toate roțile.
Sprintul de la 0 la 100 km/h, în cazul Coupe-urilor cu transmisie S Tronic, are loc în doar 4,1 secunde, în timp ce pentru automobilele echipate cu transmisia manuală este de 4,3 secunde. Dacă preferați Roadster-ul, e bine de știut că veți avea nevoie de 4,2 secunde în cazul lui S Tronic și de 4,4 secunde pentru transmisia clasică.
Viteza maximă este limitată la 280 km/h în cazul tuturor versiunilor, iar despre consumul de combustibil, Audi declară că versiunea Coupe echipată cu S Tronic are nevoie de doar 8,5 l/100 km, în timp ce Roadster-ului îi sunt necesari 8,6 litri.
Din punct de vedere vizual, TT RS plus impresionează prin grila Singleframe care a devenit marcă înregistrată Audi, care vine într-o finisare deosebită de aluminiu mătuit. Carcasele oglinzilor retrovizoare sunt construite dintr-un polimer întărit (botezat CFRP), în combinație cu fibră de carbon.
Ornamentele finale ale sistemului de evacuare sunt ovale și sunt vopsite într-o nuanță de negru, iar sunetul motorului este accentuat de o clapetă montată special cu acest scop. Tot fibra de carbon este “vinovată” de aspectul agresiv al motorului, carcasa acestuia fiind special construită, ca și multe din elementele de design de la interior, de unde amintim doar manetele schimbătorului de viteze, cu finisaje din aluminiu și logo-uri TT RS.