Și premiul pentru “Motorul anului 2018” merge la…

Motorul Anului 2018

Ferrari! Constructorul Italian câștigă premiul “Motorul Anului 2018”, cu al său V8 biturbo de 3.9 litri. Pe podium urcă unitatea de 999 cmc de la Volkswagen, iar Ford pierde teren cu al său 1.0 Ecoboost la categoria pe care a dominat-o în ultimii șase ani.

Este al treilea an consecutiv în care Ferrari își adjudecă premiul Engine of the Year, acordat de revista Engine Technology International, în cadrul unei ceremonii care a avut loc în Germania. Propulsorul V8 de 3.9 litri, nume de cord F154CB, se regăsește la modelele din familia 488, GTB, Spider și Pista. Acesta a fost urmat de o creație Porsche: motorul turbo de 3.0 litri cu șase cilindri. Pe trei a încheiat tot un propulsor Ferrari, V12 de 6.5 litri.

“Cu al său V8, Ferrari a demonstrat că și cei mai raționali dintre cumpărători vor motoare mai mici și mai eficiente”, a declarat Dean Slavnich, co-președinte al International Engine of the Year Awards.

Cei 68 de membri ai juriului, veniți din 32 de țări, au desemnat constructorul italian câștigător. Motorul Anului 2018 a câștigat și premiul pentru “Motorul de Performanță al Anului”. Tesla a câștigat pentru “Sistemul de propulsie electric al anului”, dar și pentru “Motorul verde al Anului”, cursă în care a devansat modelul hibrid i8 de la BMW și electricele BMW i3 și i3S.

La categoria “Motoare sub un litru”, propulsorul 1.0 EcoBoost construit de Ford la Craiova a trebuit să se recunoască învins de motorul Volkswagen de 999 cmc. Pe treapta a treia a podiumului la această categorie a urcat unitatea de 0.6 litri de la BMW i3 cu Range Extender.

 

International Engine of the Year

  1. Ferrari V8 biturbo 3.9 litri
    2. Porsche 3.0 litri turbo, 6 cilindri
    3. Ferrari V12, 6.5 litri

Best of the Best

  1. Ferrari V8 3.9 litri biturbo
    2. Ford 1.0 litru turbo, 3 cilindri
    3. BMW M 3.2 litri

Motorul de Performanță al Anului

  1. Ferrari V8 biturbo 3.9 litri
    2. Porsche 4.0 litri boxer
    3. Ferrari V12 6.5 litri

Motor nou

  1. Ferrari V12 6.5 litri
    2. BMW M V8 twin-turbo 4.4 litri
    3. Mercedes-Benz 3.0 litri twin-turbo, 6 cilindri, 48 V

Motorul verde

  1. Tesla sistemul de propulsie electric
    2. BMW sistemul hibrid cu motor de 1.5 litri, 3 cilindri
    3. BM sistemul electric

Sistemul de propulsie electric

  1. Sistemul electric Tesla
    2. Sistemul electric BMW
    3. Sistemul electric General Motors

Sub 1.0 litru

  1. Volkswagen 1.0 litri turbo, 3 cilindri
    2. Ford 1.0 litri turbo, 3 cilindri
    3. BMW Range Extender 647cc

1.0-1.4 litri

  1. PSA Peugeot Citroën 1.2 litri turbo, 3 cilindri
    2. Volkswagen 1.4 litri TFSI ACT
    3. Volkswagen 1.4 litri TFSI

1.4-1.8 litri

  1. BMW 1.5 litri turbo, 3 cilindri din cadrul sistemului hibrid
    2. BMW 1.5 litri turbo, 3 cilindri
    3. Volkswagen 1.5 litri TSI Evo

1.8-2.0 litri

  1. Porsche 2.0 litri turbo
    2. Mercedes-AMG 2.0 litri turbo
    3. Honda 2.0 litri turbo

2.0-2.5 litri

  1. Audi 2.5 litri turbo, 5 cilindri
    2. Porsche 2.5 litri turbo
    3. Ford 2.3 litri turbo

3.0-4.0 litri

1. Ferrari V8 biturbo, 3.9 litri
2. Mercedes-AMG V8 biturbo, 4.0 litri
3. Porsche 4.0 litri boxer

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top