Simone Tempestini a câștigat Trofeul Serus, prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2018, obținând cel mai bun timp al fiecărei manșe disputate. Campionul mondial de raliuri al juniorilor din 2016 a pilotat la Râșnov un Radical SR4, vehicul cu care a câștigat anul trecut și Trofeul Teliu. Ceilalți doi clasați pe podiumul Trofeului Serus au oferit un duel incitant, Andrei Dumitrescu obținând al doilea loc după ce l-a devansat pe Lucian Răduț cu doar 0.024 secunde.
Prima etapă a noului sezon de viteză în coastă a stârnit foarte mare interes, atât în rândul concurenților cât și al spectatorilor. Trofeul Serus 2018 a avut pe lista de înscrieri un număr record de 110 sportivi, printre care multe nume-surpriza. Iar vremea frumoasă a adus foarte mulți spectatori pe marginea traseului de pe Valea Cetății, așa că erau întrunite condițiile propice unui weekend reușit. Pentru prima dată în istoria campionatului, în etapa de la Râșnov au concurat șase mașini ale categoriei D/E, mașini dezvoltate special pentru competiții de viteză pe circuit sau traseu montan.
Cu una dintre acestea, un Radical SR4, Simone Tempestini a dominat întrecerea, obținând cel mai bun timp al fiecăreia dintre cele 8 manșe cronometrate, fără a avea vreo presiune a unui rezultat. Juniorul Tempestini și-a îmbunătățit timpii cu fiecare urcare, reușind în manșa a doua de concurs să obțină rezultatul record de 1:47,921. După ce în urmă cu o lună a câștigat Tess Rally Brașov, prima etapă a Campioantului Național de Raliuri, Simone Tempestini este în acest moment lider în ambele cele mai importante două campionate automobilistice din România, cel de raliuri și cel de viteză în coastă.
Locul doi al clasamentului OPEN a oferit cel mai interesant duel al weekendului, deși s-a dat cu “arme” diferite. Pe parcursul zilei de sâmbătă, Lucian Răduț a obținut timpi mai buni decât Andrei Dumitrescu în toate manșele, mai puțin în ultima de antrenament, atunci când ordinea s-a inversat. Pilotând un monopost Tatuus, Dumitrescu a fost mai rapid în prima manșă de concurs de duminică cu doar 0.290 secunde decât Rădut. Acesta din urmă, a mers la limită în manșa secundă de concurs, ajungând cu al său Mitsubishi Lancer Evolution la finish într-un timp mai bun cu 0.266 secunde decât rivalul său. Având în vedere că clasamentul final se constituie în urma cumulării timpilor de pe cele două manșe de concurs, Dumitrescu a obținut locul secund cu un avans de doar 0.024 secunde!
Costi Stratnic a început la Râșnov al doilea sezon alături de Dacia STCC, obținând al patrulea timp al clasamentului OPEN, cel de-al doilea al grupei H și victoria la GT. În urma sa a încheiat Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3), care a completat podiumul grupei. A șasea poziție a clasamentului general i-a revenit lui Mihai Leu, care s-a întors la volan într-o competiție după 10 ani. Fostul campion de box a concurat la Râșnov cu un Ferrari 458 Challenge, obținând un rezultat excelent. Un alt pilot al unui Ferrari 458 Challenge, Armando Battocchi, a avut probleme în a lua startul în manșele de concurs, deși se clasase constant pe a treia poziție în ziua de sâmbătă.
Pe lângă Simone Tempestini, alți trei foști campioni naționali de raliuri au participat în Trofeul Serus: Dan Gîrtofan, Vali Porcișteanu și Titi Aur. Spre deosebire de Tempestini, cei trei au folosit mașinile cu care concurează în CNR (toți trei cu Skoda Fabia R5), testându-le înainte de Transilvania Rally – Cluj Napoca (3-5 mai 2018). Fiind cel mai rapid pilot al grupei A, Gîrtofan s-a clasat al șaptelea în clasamentul general, Porcișteanu al nouălea, iar Titi Aur al 15-lea.
Septimiu Mărghitaș (Seat Leon) a câștigat categoria mașinilor cu două roți motrice (F2) după o luptă palpitantă cu Andrei Șerban (Skoda Fabia). Cei doi au obținut pozițiile 8, respectiv 10 în clasamentul OPEN. Octavian Ciovica (Mitsubishi Lancer Evolution) a învins în cadrul grupei N, devansându-i în ambele manșe de concurs pe Istvan Soos (Șubaru Împreză) și Ion Nicolae (Mitsubishi Lancer Evolution). Un al doilea Radical SR4 a fost pilotat în cadrul Trofeului Serus de Dani Oțil (locul 22 al clasamentului general). Acesta este vehiculul pe care Oțil îl va folosi pe parcursul sezonului de viteză în coastă, etapa de la Râșnov însemnând începutul acomodării.
Campionul en titre al categoriei vehiculelor istorice din ultimii trei ani a schimbat mașina pentru sezonul 2018. Cătălin Cedric Ghigea a trecut de la Alfa Romeo Alfetta GTV la un De Tomaso Pantera din 1972 recent restaurat, cu care a câștigat fără drept de apel prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă pentru Vehicule Istorice. Ghigea a parcurs traseul de pe Valea Cetății în 2m11,022s.
În acest weekend s-au disputat și primele două etape ale Campionatului Național de Viteză în Coasta Divizia 2. Gheorghe Eugen Șchiopu (VW Golf GTI) a câștigat ambele runde ale “ligii secunde”, având un avans maxim de puncte. De fiecare dată, Șchiopu a fost urmat de Barna Bedo (BMW M3) și de Bogdan Ioan Rusu (Renault Clio).
Următoarea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop se va desfășura la Teliu, județul Brașov, în zilele de 19 și 20 mai 2018.