ŠKODA continuă traseul de succes, înregistrând un nou record de vânzări în anul financiar 2011. Vânzările mărcii au crescut cu 15,3%, la un nou record al tuturor timpurilor, de 879.200 de autovehicule. Livrările către clienţi au crescut în 2011 cu circa 116.000 de unităţi, ceea ce se traduce printr-o creştere la peste 1,4% din cota de piaţă mondială (2010: aproape de 1,3%).
Între ianuarie şi decembrie 2011, ŠKODA a comercializat, la nivel mondial, 879.200 de autovehicule (2010: 762.200). În timp ce piaţa mondială a crescut cu 5,1% (aproape 62 de milioane de autovehicule), ŠKODA a depăşit ritmul industriei de profil, avansând cu 15,3%. Marca a făcut progrese semnificative în China, India şi Rusia. În multe alte pieţe individuale, din Europa, ca şi din restul lumii, ŠKODA a atins un nou record anual.
De asemenea, ŠKODA a reuşit să-şi crească livrările pe toate pieţele din lume. De exemplu, în Europa Centrală şi de Est, livrările au crescut la 231.600 de unităţi (2010: 194.800, +18,9%), iar în regiunea Asia/Pacific la 256.100 de autovehicule (2010: 203.300 +26%) în anul financiar 2011. “În 2011, ŠKODA a vândut mai multe autovehicule ca niciodată,” declară Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru vânzări şi marketing, adăugând: “Am înregistrat creşteri în fiecare regiune şi ne-am consolidat poziţia pe pieţe.”
“Acesta a fost anul în care am implementat, pentru prima dată, strategia de creştere 2018 şi am făcut acest lucru într-un mod impresionant,” declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, CEO ŠKODA. “În mod clar am câştigat viteză şi am obţinut noi recorduri de vânzări. De asemenea, ne-am îmbunătăţit foarte mult capacitatea de producţie, vânzările şi prezenţa pe pieţele internaţionale şi am câştigat, încă o dată, teren, atât pe piaţa proprie cât şi în pieţele aflate în curs de dezvoltare din Europa.”
879.200 de autovehicule livrate, la nivel mondial, în anul financiar 2011, marchează un record al tuturor timpurilor şi se traduce printr-o cotă de piaţă totală de 1,4%. Următorul ţel pentru ŠKODA este definit în mod clar: până în 2018, vânzările la nivel mondial trebuie să crească la cel puţin 1,5 milioane de unităţi, anual. “Compania a pus, în 2011, baze excelente, pentru a reuşi acest lucru. În 2012 vom continua să extindem semnificativ gama de modele ŠKODA şi să consolidăm activităţile noastre, atât în Europa cât şi pe celelalte pieţe internaţionale,” declară Prof. Vahland.
Livrările către clienţi în 2011 (Modele ŠKODA, în comparaţie cu 2010):
Octavia (372.900 autovehicule/plus 16,9%)
Fabia (266.800 autovehicule /plus 16,5%)
Superb (116.700 autovehicule /plus 18,1%)
Yeti (70.300 autovehicule /plus 33,7%)
Roomster (36.000 autovehicule /plus 11,4%)
Rapid/India (1.700 autovehicule)
Citigo/Republica Cehă (peste 500 autovehicule)