Skoda Auto – crestere sustinuta

Skoda se numara printre putinii producatori mondiali de automobile care anunta rezultate pozitive pentru 2010.

Numai în cea de-a şaptea lună a acestui an, Škoda Auto a înregistrat, mulţumită celor 58.513 de unităţi vândute, o creştere de 4,8 % faţă de iulie 2009.

O contribuţie importantă la aceste rezultate pozitive o are piaţa din China. Aici plusul la livrări a fost în iulie 2010, faţă de aceeaşi lună a anului anterior, de 54,3 %. Aceste cifre procentuale corespund unui număr de 15.549 autovehicule. La fel, şi alte pieţe Škoda se dezvoltă excelent. În regiunile de peste ocean, vânzările au crescut în primele 7 luni ale acestui an cu peste 70,4 %, iar în Europa de Est, în ciuda condiţiilor grele de pe piaţă, cu 9,3 %.

Škoda a înregistrat creşteri ale vânzărilor şi pe piaţa de acasă. Clienţilor din Cehia le-au fost livrate în perioada ianuarie – iulie 2010, în total, 34.454 autovehicule, adică cu 11,4 % mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Astfel cota de piaţă a mărcii Škoda s-a ridicat în ţara de origine la 35,1 %.

Cea de-a doua piaţă a mărcii tradiţionale ceheşti, din punctul de vedere al volumului de vânzări, este în continuare Germania. În iulie au fost înmatriculate aici 7.667 autovehicule Škoda. Faţă de anul 2009, care a fost un an ieşit din comun datorită primei de casare, vânzările din perioada ianuarie-iulie 2010 au scăzut într-adevăr cu 38 %. Însă în comparaţie cu perioada similiară a anului anterior “normal”, 2008,
Škoda a reuşit să îşi sporească cifrele de înmatriculări la un total de 75.223 autovehicule, păstrându-şi astfel poziţia de importator nr. 1 în Germania.

Modelele Škoda preferate în iulie 2010 (comparativ cu iulie 2009): Octavia (23.988 autovehicule/+11,9 %), Fabia (17.669 autovehicule /-24,7 %), Superb (7.653 autovehicule/+187,6 %), Yeti (3.966 autovehicule), Octavia Tour (2.847 autovehicule/-12,9 %), Roomster (2.390 autovehicule/-46,7 %).

Reinhard Fleger, Membru responsabil cu vânzările al Consiliului de Administraţie Škoda Auto a.s. face bilaţul provizoriu: „Cifrele vorbesc de la sine în privinţa încrederii pe care clienţii din toată lumea o acordă în continuare mărcii Škoda şi produselor sale. Aceast fapt ne motivează în aceeaşi măsură în care ne şi obligă.”

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top