Skoda pregătește primele modele electrice din istoria brand-ului. Unul va avea proporțiile lui ID.3 de la Volkswagen, iar celălalt va fi un SUV inspirat de conceptul Vision IV. Constructorul ceh testează un prototip mascat cu o caroserie de Tiguan pe circuitul de la Nurburgring.
Vehiculul electric surprins de fotografii spion are logo de Volkswagen, proporții bizare și o caroserie care arată ca un puzzle, indicii clare că nu este vorba de un Tiguan veritabil. Are benzi adezive în continuarea montantului central, caroseria este mai joasă, iar capacul rezervorului pare adăugat ulterior.
Laura de la Skoda. 7 lucruri interesante pe care știe să le facă
Numărul de înmatriculare arată că avem de-a face cu un vehicul înmatriculat în Cehia. Jurnaliștii de la auto motor und sport susțin că este vorba despre SUV-ul electric inspirat de conceptul Skoda Vision IV, dezvăluit în primăvara trecută, la Salonul Auto de la Geneva.
La baza modelului se va afla platforma MEB, dezvoltată de Grupul Volkswagen și rezervată modelelor cu emisii zero, pe care este construit și Volkswagen ID.3. SUV-ul electric nu are încă un nume, dar nemții anunță că Skoda a înregistrat denumirile “Eniaq” și “Enyag”.
Cu o lungime de aproximativ 4 metri și 60 de centimetri, SUV-ul electric de la Skoda va avea corespondent în viitorul Volkswagen ID.4, care va fi poziționat, ca dimensiuni, între Tiguan și Tiguan Allspace. Modelul va veni cu un acoperiș cu linie descendentă, tipică un SUV coupe.
Conceptul Skoda Vision IV prezentat la Geneva este propulsat de două motoare electrice, câte unu pe fiecare dintre cele două punți, care dezvoltă împreună 306 cai putere și care îi asigură tracțiune integrală. Versiunea entry-level însă, va fi disponibilă cu tracțiune față.
Skoda lansează ofensiva electrică. Acestea sunt mașinile electrice plănuite de cehi
Bateria litiu-ion, amplasată sub podea, cu o capacitate de 77 kWh, ar trebui să-i ofere versiunii de serie o autonomie de până la 500 de kilometri, în ciclul WLTP. Vor exista însă, și baterii mai mici, de 45 kWh și 58 kWh.
Sursă foto: Auto motor und sport