Se pare că astăzi este ziua breakurilor pentru că după ce SEAT Leon Cupra ST a devenit cel mai rapid break de serie pe faimosul Nurburgring, Skoda a prezentat la Worthersee ceea ce, practic, este o versiune break a mașinii lor de raliuri Fabia R5.
Care este rolul ei, întrebi? Păi, la fel de bine te-aș putea întreba dacă-ți place sau nu? Dacă vei spune „da”, atunci prima întrebare nu-și mai are rostul, iar dacă vei spune „nu”, atunci, îmi pare rău, va trebui să-ți pun o nouă întrebare: ce cauți tu pe un site auto?
Nu știu ce au breakurile sportive, dar exercită o atracție inexplicabilă pe care nu pot s-o pun decât pe discrepanța dintre ce simbolizează idee de break și felul în care arată și în care, fără îndoială, merge mașina asta.
Dacă e să vorbim despre cum arată, atunci trebuie spus că toată partea inferioară a lui Fabia R5 Combi a fost schimbată, de la spoilere, praguri și până la jante care acum sunt, desigur, albe. Dacă asta nu a fost suficient pentru a-i trăda intențiile, atunci orice urmă de îndoială este înlăturată de eleronul uriaș, de evacuarea montată central și de oglinzile exterioare din fibră de carbon.
Motorul este o unitate supraalimentată de 1,6 litri conectată la o transmisie secvențială cu cinci trepte și un sitem de tracțiune integrală. Nu știm exact care este puterea pe care o dezvoltă, însă avem toate motivele să credem că e același motor ca și cel de pe mașina de competiție, Fabia R5.
Skoda nu a precizat nimic despre interiorul conceptului, însă se poate vedea bordul golaș, îmbrăcat într-un material mat pentru a evita reflexiile în parbriz, un instrumentar digital subdimensionat, o cușcă de protecție și scaune Sparco îmbrăcate în Alcantara de culoare neagră.