Skoda Karoq, sora mai mică al lui Kodiaq, a fost dezvăluită oficial, la Stockholm. Karoq va înlocui în gama Skoda actualul Yeti. Imagini, specificații tehnice și detalii complete.
Cel mai nou SUV compact Skoda este construit pe platforma modulară MQB a grupului VW și are o lungime de 4,38 m, fiind cu 11 cm mai scurtă decât VW Tiguan (4,49 m) și cu 4 cm mai lungă decât Seat Ateca (4,34 m). Comparativ cu Yeti, noua Skoda Karoq este cu 16 cm mai mare, însă Kodiaq, cu 4,70 m, rămâne cel mai mare SUV de segment C din gama constructorului ceh. Ampatamentul măsoară 2,64 m (2,63 m pentru versiunile 4×4), valoare identică cu cea afișată de Seat Ateca, iar lățimea și înălțimea 1,84 m, respectiv 1,6 m.
La nivel estetic, Skoda Karoq abandonează liniile angulare ale precedecesorului, în favoarea unui look modern, legătura stilistică dintre Karoq și fratele mai mare Kodiaq fiind evidentă. Primele imagini oficiale dezvăluie faruri cu tehnologie LED, asemănătoare cu cele de la Kodiaq, grila și barele de protecție fiind, de asemenea, aproape identice. Stopurile afișează un layout diferit, acestea imitând forma literei C, detaliu caracteristic brandului ceh.
Skoda promite o modularitate excelentă pentru noul SUV Karoq, cu cinci locuri spațioase și o libertate de mișcare excelentă la nivelul capului și al genunchilor (+69 mm), pe ambele rânduri de scaune. Marele atu va fi portbagajul. Acesta va dispune de un volum cuprins între 521 litri (cu 11 litri mai mult decât Seat Ateca) și 1.630 litri. Spre comparație, Nissan Qashqai oferă 430-1.585 litri. Cu bancheta culisantă cu trei secțiuni individuale Varioflex, oferită opțional, capacitatea de încărcare maximă urcă la 1.810 litri, iar cea minimă oscilează între 479 și 588 litri, în funcție de poziția spătarului. Alte detalii practice: spații de depozitare în stânga și dreapta portbagajului, măsuțe rabatabile, lanternă escamotabilă, șine pentru amararea bagajelor și suport pentru umbrelă sub scaunul șoferului.
Nici amatorii de gadgeturi nu au fost uitați, aceștia putând comanda contra cost sistemul multimedia și de navigație de top Columbus, cu touchscreen de 9,2 inch, control parțial prin gesturi, funcție de hotspot Wi-Fi și Screen Mirroring, respectiv de încărcare prin inducție și de integrare completă pentru dispozitivele iOS și Android (AndroidAuto, Apple CarPlay). Lista sistemelor de asistență include pilot automat adaptiv cu senzor radar și funcție de frânare automată și detecție a pietonilor, asistent de bandă și monitorizare a unghiurilor moarte. În premieră absolută pentru Skoda, noul Karoq va putea fi comandat alături de instrumentele de bord digitale, cunoscute de la VW, precum și cu un buton de apelare a serviciului de urgență 112.
În ceea ce privește motorizările, Skoda Karoq va putea fi comandată alături de cinci versiuni exclusiv turbo, două pe benzină și trei diesel. La baza gamei va sta motorul 1.0 TSI cu trei cilindri și 115 CP/200 Nm, urmat pe scala puterii de noua unitate TSI de 1,5 litri, cu patru cilindri, 150 CP/250 Nm și dezactivare parțială a doi dintre cilindri, în palierul inferior de turații. Pentru fanii diesel, Skoda oferă un propulsor de 1,6 litri și 115 CP/250 Nm, acompaniat de binecunoscutul 2.0 TDI, în două trepte de putere: 150 CP/340 Nm și 190 CP/400 Nm. Cel mai economic va fi motorul 2.0 TDI de 150 CP, care consumă în medie 4,4 l/100 km, modelul 1.6 TDI fiind mai gurmand cu 0,1 l/100 km.
Tracțiunea față va fi standard, un sistem 4×4 de tip Haldex urmând să fie oferit, opțional. La debut, însă, doar dieselul de top cu 190 CP va fi echipat cu tracțiune integrală, standard. Echiparea de serie include, cu excepția modelului de 190 CP, o cutie manuală cu șase trepte, contra cost putând fi specificată o transmisie DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Karoq | 1,0 TSI | 1,5 TSI | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
Putere max. | 115 CP (85 kW) | 150 CP (110 kW) | 115 CP (85 kW) | 150 CP (110 kW) | 190 CP (140 kW) |
Cuplu max. | 175 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Viteză max. | 187 km/h | 204 km/h | 188 km/h | 207 km/h | 211 km/h |
Acc. 0 – 100 km/h | 10,6 s | 8,4 s | 10,7 s | 8,9 s | 7,8 s |
Consum | 5,3 l / 100 km | 5,1 l / 100 km | 4,5 l / 100 km | 4,4 l / 100 km | 5,3 l / 100 km |
CO2 | 123 g / km | 119 g / km | 118 g / km | 115 g / km | 138 g / km |
Transmisie | Man. 6 tr. sau aut. DSG 7 tr. | Man. 6 tr. sau aut. DSG 7 tr. | Man. 6 tr. sau aut. DSG 7 tr. | Man. 6 tr. sau aut. DSG 7 tr. | Aut. DSG 7 tr. |
Tracțiune | Față | Față | Față | Față | Integrală |
Lungime | 4.382 mm | 4.382 mm | 4.382 mm | 4.382 mm | 4.382 mm |
Lățime | 1.841 mm | 1.841 mm | 1.841 mm | 1.841 mm | 1.841 mm |
Înălțime | 1.605 mm | 1.605 mm | 1.605 mm | 1.605 mm | 1.605 mm |
Ampatament | 2.638 mm | 2.638 mm | 2.638 mm | 2.638 mm | 2.630 mm |
Portbagaj | 521 l / 1.630 l | 521 l / 1.630 l | 521 l / 1.630 l | 521 l / 1.630 l | 521 l / 1.630 l |
Portbagaj*: | 479 – 588 l / 1.810 l | 479 – 588 l / 1.810 l | 479 – 588 l / 1.810 l | 479 – 588 l / 1.810 l | 479 – 588 l / 1.810 l |
* | cu banchetă culisantă Vario-Flex |
Vor exista și cinci moduri de condus, configurabile prin sistemul Drive Mode Select, care influențează setările motorului, transmisiei și tracțiunii: Normal, Sport, Eco, Individual și Snow. Skoda oferă în premieră și un mod special intitulat Off-road care poate fi activat de la un buton dedicat situat în proximitatea schimbătorului de viteze și îmbunătățește aderența pe suprafețe de rulare neasfaltate. Tot în premieră, Karoq poate fi echipat opțional și cu suspensia adaptivă Dynamic Chassis Control. Oferită doar în compania motorizărilor 1.5 TSI și 2.0 TDI, aceasta este reglabilă în trei trepte: Comfort, Standard și Sport.