Škoda Superb va reveni ca sedan și break, în continuare cu dimensiuni de clasă mare și prețuri de clasă medie. Și trei motoare pe benzină, două dieseluri, un plug-in hybrid îmbunătățit, plus, pentru prima dată, un mild hybrid.
Versiunea modernă a Škodei Superb a fost lansată în 2001, iar succesul său a crescut constant, exemplarele celor trei generații vânzându-se în numere tot mai mari, care au trecut de 1,6 milioane. Škoda Superb se remarcă în clasa superioară, dar prețul a rămas până acum net inferior, iar acum, la a patra generație, marca vrea să mențină această strategie. Lansarea pe piață este planificată pentru primăvara anului 2024 și interesant este că noul Superb va debuta ca break, urmând ca sedanul să vină câteva luni mai târziu. Însă, în loc să fie produsă la uzina din Kvasiny (Cehia), marea Škoda iese de pe linia de asamblare din Bratislava (Slovacia), cot la cot cu noul VW Passat. Această decizie a fost luată pentru nevoia urgentă ca la Kvasiny să fie eliberată capacitatea de producție pentru încă aproximativ 150.000 de exemplare anual.
Una dintre cele mai importante inovații este raționalizarea gamei de produse. Deoarece pentru viitor sunt planificate tot mai multe modele electrice cu caroserie independentă, Škoda dorește să reducă complexitatea și, prin urmare, costurile seriei de modele tradiționale, lucru valabil și pentru Superb. Noua generație este menită să impresioneze cu mai multe pachete de echipamente și mai puține linii de echipare. Astfel, Scout Line sau Sportline nu vor mai exista. În schimb, noile variante Essence, Selection și Laurin & Klement înlocuiesc precedentele linii de echipare Active, Ambition și Style.
Propulsii: benzină, diesel, hibrizi mild și plug-in
Noua Škoda Superb se bazează pe platforma MQB, a Grupului VW, dezvoltată în mod constant, și este propulsată de motoare termice. La bază se află unitatea pe benzină 1.5 TSI de 150 CP (110 kW), concepută ca mild hybrid. Deasupra e motorul 2.0 TSI, care a fost îmbunătățit la 204 CP (150 kW) și 265 CP (195 kW). Turbodieselul dezvoltă 150 CP (110 kW) sau 193 CP (142 kW). Atât cele mai puternice motoare pe benzină, cât și cele diesel sunt combinate cu tracțiune integrală ca dotare standard. La fel ca VW, noul Superb nu va mai avea o cutie manuală, cea cu două ambreiaje și șapte trepte (DSG) ocupându-se de schimbările vitezelor.
O variantă pur electrică nu este în cărți, dar pentru break e planificată o variantă hibridă plug-in, în care un mic motor electric lucrează împreună cu unul turbo pe benzină, de 1,5 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 204 CP (150 kW). Autonomia electrică ar trebui să crească la peste 100 km. Superb își împarte unitatea plug-in cu viitorul Passat GTE.
Cumpărătorii se pot aștepta la mai mult confort odată cu schimbarea de generație a Škodei Superb (2024). Acest lucru este asigurat, printre altele, de noul sistem DCC (Dynamic Chassis Control). Indiferent de programul de conducere selectat, acesta e menit să împiedice oscilațiile caroseriei și să reacționeze la schimbările rapide ale condițiilor de drum. Așadar, echilibrul dintre confort și sportivitate ar trebui să fie acum și mai bun.
Exterior: dimensiuni mai mari, coeficient aerodinamic mai mic
Din punct de vedere vizual, noua Škoda Superb este mai suplă și mai profilată, după cum subliniază grila radiatorului, acum octogonală. Prizele de aer optimizate și îmbunătățirile unor detalii ale caroseriei și ale oglinzilor exterioare au avut un efect pozitiv asupra aerodinamicii, rezultatul fiind un coeficient de 0,23 pentru hatchback, cu 10% mai mic, și de 0,25 pentru break, cu 15% mai mic.
Ca dimensiuni, hatchbackul are lungimea de 4912 mm (+43 mm față de generația anterioară), în timp ce breakul este puțin mai scurt, de 4902 (+40). Ambele versiuni sunt însă mai înguste cu 15 mm, având o lățime de 1849 mm.
Superb este echipat standard cu jante de 16 inchi, opțional fiind disponibile unele de 19 inchi.
Interior: o nouă logică a operării, cu Smart Dials
La proiectarea interiorului a fost aleasă o cale de mijloc, bazată pe logica operării care și-a dovedit calitățile la generația Superb anterioară și la SUV-ul electric Enyaq. Maneta schimbătorului de viteze a fost mutată lângă coloana de direcție, creându-se loc pentru o consolă centrală mai spațioasă. Deasupra se află un ecran de 13 inchi care pare să plutească. Dar, în loc de butoane sau de glisare pe ecranul tactil, ceea ce duce la erori, cele mai importante funcții sunt controlate prin intermediul a trei butoane rotative ușor accesibile, pe care Škoda le numește „Smart Dials“. Aceste butoane cu afișaj digital permit accesul rapid și ușor la numeroase funcții ale vehiculului. Pentru prima dată, Superb dispune și de un head-up display, care completează afișajul de 10 inchi al instrumentelor de bord.
Liniile de echipare Selection și Laurin & Klement pot fi variate în ceea ce privește materialele și culorile, prin intermediul pachetelor Design Selection. Versiunea de bază, Essence, vine întotdeauna în varianta Studio, cu țesătură neagră și gri. Selection oferă modelele Loft, Lounge, Suite black și Suite cognac, iar Laurin & Klement poate fi configurat cu L & K Suite black sau cognac.
Datorită dimensiunilor exterioare mărite, există mai mult spațiu și în interior. Volumul portbagajului Škodei Superb Combi a crescut cu 30 l, de la 690 la 1920 l, iar al hatchbackului, cu 20 l, la 645.
Așadar, noua Škoda Superb promite să fie un rival serios pentru Mazda6, Peugeot 508 și VW Passat, remarcându-se prin mult spațiu, tehnologie modernă și caracteristici de condus plăcute. Iar prețurile se pare că vor fi interesante.