Din punct de vedere al siguranței la bord, adaptarea componentelor individuale ale șasiului îi oferă noului Superb proprietăţi dinamice, dar în același timp echilibrate și sigure, chiar și în situaţii critice.
Vizibilitatea optimă este foarte importantă pentru un model din această clasă și este asigurată atât de geamurile generoase ale portierelor din faţă cât și de creșterea evidentă a dimensiunilor oglinzilor exterioare, dar mai ales de noul sistem de faruri inteligente.
Modelul Superb îmbină într-o formă complet nouă funcţionarea sistemelor ABS și ESP. Scopul este acela de a-i oferi caracteristici confortabile fără a face compromisuri în ceea ce privește plăcerea în timpul călătoriei. Siguranța pasivă este dominată de cele două airbag-uri frontale, de cele laterale și de airbagurile pentru zona capului pasagerilor din faţă și din spate, asigurându-se astfel protecţie completă ocupanţilor automobilului. Airbag-ul pentru genunchii șoferului și airbag-urile laterale din spate sunt dotări complet noi pentru această gamă. Sistemul antiderapaj (ASR) este inclus în dotareastandard a tuturor versiunilor modelului Superb.
Măsurile de protecţie a pietonilor reduc în mod semnificativ pericolul de rănire în eventualitatea unui accident, iar sistemele ESP și ABS cu asistare la frânare sunt încluse în dotarea standard a modelului Superb.
Modelul Skoda Superb îmbină într-o formă complet nouă funcţionarea sistemelor ABS și ESP.
AFS (Sistemul de faruri adaptive) sporește vizibilitatea în mod evident, adaptându-se condiţiilor de trafic și permiţându-i șoferului să detecteze la timp obstacolele de pe carosabil și, astfel, să reacţioneze mai rapid. Există, de asemenea, o setare specială pentru conducerea automobilului în condiţii de ploaie, care reduce intensitatea luminii reflectate de picăturile de ploaie.
În funcţie de nivelul de echipare și de versiune, modelul Superb este prevăzut cu maxim nouă airbaguri. Sistemul de asistare la pornirea în rampă facilitează pornirea automobilului în rampă și previne alunecarea acestuia înapoi la eliberarea pedalei de frână.
O combinaţie de oţel ultrarezistent și oţel „normal” cu o rezistenţă elastică este utilizată pentru construcţia șasiului și a montanţilor A și B, asigurând astfel un nivel optim de siguranţă pentru pasageri în cazul unei coliziuni frontale sau laterale, datorită absorbţiei planificate a energiei de impact. Această construcţie modernă prezintă un avantaj deloc de neglijat: reducerea greutăţii automobilului.
În ciuda structurii complexe a caroseriei, care depășește toate cerinţele în materie de protecţie a pietonilor și de siguranţă în cazul unui impact, această construcţie modernă reduce greutatea automobilului, aceasta fiind doar cu puţin mai mare decât cea a modelului anterior.