Skoda prefigurează la Salonul de la Shanghai primul model electric din istoria sa cu un concept intitulat Vision E. După ce am văzut primele schițe cu exteriorul prototipului, Skoda ne prezintă interiorul.
Constructorul ceh anunță un layout futurist, cu patru uși ce pivotează în sens contrar, patru locuri somptuoase și un acces extrem de facil, montantul central lipsind. Trenul de rulare electric a permis eliminarea tunelului transmisiei, scaunele rotindu-se spre exterior, la 90 grade.
Bineînțeles, Skoda Vision E va fi și un exemplu de vehicul conectat, în ton cu cele mai noi tendințe din industrie. Ușile vor găzdui suporturi dedicate și suprafețe de încărcare wireless, prin inducție, pentru telefoane mobile inteligente, iar conexiunea la internet și funcția de hot-spot Wi-Fi nu vor lipsi. Planșa de bord va găzdui nu mai puțin de trei display-ul TFT color, cu un touchscreen central montat în partea superioară a consolei, independent de aceasta.
Scaunul șoferului și cel al pasagerului din față dispun de spătare ce pot fi rabatate spre spate, fiind creată o suprafață plană cu rol de pat. Coloana de direcție se poate retrage, de asemenea, în planșa de bord, pentru ca șoferul să se poată relaxa în timp ce mașina se conduce singură.
Cu alte cuvinte, conceptul Skoda Vision E va prefigura și viitoarele funcții de conducere autonomă ce își vor face apariția pe modelele mărcii, însă, nu mai devreme de 2020, anul când versiunea de serie a SUV-ului coupe Vision E va ajunge pe piață. Skoda are planuri serioase în zona propulsiilor alternative, pregătind alte trei modele 100% electrice, până în 2025.
Conceptul Vision E este creat pornind de la noua arhitectură modulară MEB, destinată exclusiv viitoarelor modele cu propulsie electrică din grupul VW, propulsia fiind asigurată de două motoare electrice, cu o putere totală de 225 kW sau 300 CP. Acestea sunt montate separat pe fiecare dintre axe, tracțiunea fiind integrală. Vision E va beneficia de un set de baterii Li-Ion de ultimă generație. Integrate în podea, pentru un centru de greutate cât mai coborât, acestea vor asigura o autonomie de cel puțin 500 km.