Dacă un drum alături de un smart este o plăcere, versiunea fortwo cabrio este o adevărată aventură.
- Manevrabilitate
- consum
- sistem inteligent si practic de decapotare
- Raspuns lent din partea transmisiei automate
- pret destul de mare
Prin natura sa, smart reprezintă o altfel de abordare a traficului din marile oraşe. Construit pentru a se descurca perfect pe străduţele aglomerate sau a-şi încropi un loc de parcare neobişnuit, varianta fortwo oferă acum mai multă libertate, prin filosofia cabrio.
Noua generaţie a crescut în dimensiuni, însă nu a pierdut din farmecul care a consacrat acest model. Fiind disponibil într-o gamă variataă de culori şi accesorii, este destul de greu să nu-ţi poţi găsi smart-ul ideal. Pentru un plus de spectacol, recomand varianta cabrio şi în configuraţia MHD (Micro Hybrid Drive) cu funcţie ECO sau Start/Stop.
La exterior, fortwo cabrio se distinge de versiunea coupe prin plafonul din material textil, element care condimentează plăcerea de a conduce. Procesul de capotare/decapotare este un mix între electric şi manual, traversele longitudinale presupunând acţionare manuală şi depozitarea într-un spaţiu special creat în capacul portbagajului.
Interiorul este unul specific modelului, însă materialul folosit în special la bord necesită o îngrijire aparte, mai ales că discutăm de un model decapotabil în care praful ajunge foarte uşor. Experienţa fortwo cabrio este interesantă atât prin prisma dimensiunilor şi a formelor, cât şi prin libertatea amplificată de posibilitatea decapotării.
Interesant este că zgomotul se află la acelaşi nivel ca în varianta coupe, iar la trecerea peste denivelări sunetele parazite nu împânzesc habitaclul. Personal, un cabrio mă duce cu gândul la drumuri extraurbane, şi până la fapte nu a mai fost decât un pas.
Condus aproape 800 de km într-o singură zi, smart fortwo cabrio, contrar aşteptărilor, s-a descurcat de minune chiar şi la viteze de peste 100 km/h, asezonate cu depăşiri. Sentimentul de siguranţă primează chiar şi cu “plafonul jos”, vântul devenind deranjant doar la peste 100 km/h. Este funny de condus, are personalitate şi, aşa cum îi stă bine unei maşini smart, o împărtăşeşte cu pasagerii.
Date tehnice: | smart fortwo cabrio |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.0 MHD |
Nr. usi/locuri | 3/2 |
Masa proprie/totala [kg] | 780/955 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 2695/1560/1540 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 220 (340) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.0 MHD |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 999 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 52(71)/5800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 92/4500 |
Cutie de viteze | Automata/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 145 |
0-100 km/h [s] | 13.3 |
Consum urban/extra/mixt | 4.6/4/4.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 99 |