În anul mașinilor de vis, Mercedes-Benz lansează cea mai mică decapotabilă existentă pe piață la ora actuală: smart fortwo cabriolet. Cu o lungime de 2.695 m și o lățime de 1.66, smart-ul cabriolet pare o jucărie. Anotimpul mașinilor decapotabile se apropie de final, dar smart demarează o nouă eră în segmentul său. Foto: Bogdan Paraschiv.
Manierat, colorat și sociabil, smart fortwo cabriolet devine un aliat în războiul cu traficul sufocant al marilor metropole și oferă o nouă perspectivă asupra zilelor însorite petrecute în oraș. Se strecoară agil și vesel printre giganți, odată ce ai trecut în modul manual. În modul automat, are nevoie de timp pentru a schimba de la o treaptă la alta și se poate dovedi leneș. Cei care rămân zâmbind contrariați în urma minusculului smart decapotabil văd cele 11 LED-uri cubice aflate în stopurile cu înfățișare futuristă.
Dincolo de alura simpatică și prietenoasă, smart-ul este un prieten de nădejde și când vine vorba de parcări și întoarceri. Pot intra două fortwo pe locul pe care ar intra o limuzină S-Class (5116 m) și are nevoie de doar 6.95 m pentru a întoarce.
- Manevrabilitate
- Spațiu interior generos pentru clasa ei
- Gama largă de culori
- Dimensiuni potrivite pentru supraviețuire urbană
- Cutia automată lentă
- Vizibilitatea spate redusă cu acoperișul strâns
- Prețul ridicat
Am plimbat prin București, dar și în afara orașului, smart fortwo cabriolet cu motorul de 66 kW și 90 CP, cu linia intermediară de echipare, “prime”. În complexul sportiv “Stejarii Country Club”, smart-ul s-a simțit ca o veritabilă jucărie și și-a făcut de cap chiar pe terenul de baschet. Nu am îndrăznit să intrăm însă, pe zgura terenului de tenis.
Ce aduce nou minuscula decapotabilă prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt față de versiunea cu acoperiș fix? Un acoperiș din pânză, care poate fi comandat în clasicul negru, dar și în albastru denim sau roșu, și un nivel de siguranță neafectat de absența acoperișului fix. Mercedes a rezistat tentației de a oferi senzația completă de rulare în aer liber în favoarea siguranței, aplicînd un tub din oțel super rezistent, format la cald, amplasat deasupra portbagajului, pentru protecție în caz de răsturnare.
Tot la capitolul protecție, smart fortwo cabriolet păstrează funcțiile de siguranță cu care este echipat modelul cu acoperiș fix: Crosswind Assist, Lane Keep Assist și sistemul de avertizare când există riscul unei coliziuni frontale sunt oferite opțional. Acestea, dar mai ales tradiționala celulă de siguranță tridion ridică greutatea minusculului smart la 995 de kilograme.
Durează 12 secunde să ridici acoperișul textil care se deschide sau se strânge în două faze, cu două apăsări ale butonului aflat în tunelul median. Dar timpul cronometrat nu include și îndepărtarea traverselor de deasupra geamurilor și stocarea acestora în spațiul rezervat anume în portbagajul care poate fi accesat și din interiorul mașinii. Iar montarea lor necesită îndemânare. Și cum se spune că smart-ul este o mașină pentru fete, o domnișoară ar fi nevoită să apese cu toată forța pentru ca barele să se poziționeze corect.
Există însă ceva extrem de util pentru amatoarele de smart: între spătarele scaunelor din piele (pentru linia de echipare “prime”) și portbagaj este spațiu suficient pentru a strecura o geantă și chiar 2-3 pungi după o sesiune de shopping, iar în dreapta consolei centrale, există un spațiu de depozitare de dimensiunea unui set mic de eyeshadow. Fie, chiar și o pudră.
Smart fortwo cabriolet este disponibil în România cu un preț de pornire de 14.400 de euro.