După Fullback și Mercedes X-Class, pick-up-ul german Amarok produs de VW spune și el la revedere bătrânului continent.Pickup-urile europene nu au noroc. Acest lucru este confirmat și de iminenta începtare a producției pentru Volkswagen Amarok.
Din luna mai, pick-up-ul german nu va mai fi fabricat în uzina de Hanovra, unde producătorul are nevoie de spații pentru liniile destinate modelelor electrice precum versiunile IDseries.Buzz sau ID.Cargo.
Încetarea producției este probabil legată și de costurile pentru orice adaptare la noile reglementări privind emisiile: excesive în comparație cu marjele de profit.
Amarok va fi produs doar în America de Sud
Cu toate acestea, Amarok va continua să fie produs în Argentina pentru piețele globale. Grupul a confirmat și producția sa în Algeria. Anul trecut au fost construite aproximativ 72.500 din care o treime în Germania, în timp ce capacitatea fabricii din America de Sud este de 90.000 de unități, dar vânzările au suferit o contracție de peste 10%.
Pe scurt, situația nu este deloc roz, deși, cu cei 10 ani de vechime, Amarok a avut un ciclu mai lung decât alte două modele. La fel ca și Fullback, născut din cooperarea dintre Fiat Professional și Mitsubishi: modelul a fost retras în 2019 cu doar 22.000 de unități comercializate pe parcursul a trei ani.
X-Class și Alaskan aceeași soartă
O soartă similară îl paște și pe Mercedes X-Class, anticipată de eșecul demarării producției în America de Sud, pentru care a fost bugetată o pierdere de 800 de milioane de euro. Construit pe baza Nissan Navara, pick-up-ul cu Stea a debutat în 2017 având un impact semnificativ, dar numărul a rămas limitat (15.300 de unități vândute în 2019, în scădere de la 16.700 în 2018).
Cu Alaskanul european (aceeași platformă ca și modelul japonez), Renault a înregistrat anul trecut mai puțin de 1.800 de unități: în primele doisprezece luni vânzările fuseseră duble. În America Centrală și de Sud, odată cu Duster Oroch, acesta a confirmat volume în jur de 36.700.
Ford și Vw își dau mâna la nivel global
Țara pick-up-urilor râmâne Statele Unite, unde au dimensiuni semnificativ mai mari: nu este o coincidență că cel mai vândut model din Europa este Ford Ranger (52.400 de piese în 2019). Pentru rivali, Toyota’s Hilux și Mitsubishi L200 se deschid noi perspective: casa celor trei diamante și-a stabilit singură obiectivul de a submina produsul Ovalului Albastru.
Amarok, însă, va renaște pe arhitectura Ford în contextul cooperării planetare între giganții american și german. Probabil în 2022, nu neapărat sub același nume.