Șoc: Ford oprește producția lui Ford B-Max și nu va exista un succesor

Ford România a anunțat oficial că producția lui Ford B-Max va înceta începând ci prima parte a lunii septembrie și nu va exista un succesor.

Ford România a anunțat încetarea producției lui Ford B-Max fără a mai exista un succesor. Motivația lui Ford sună cam așa: “producția lui B-Max a încetat din cauza modificărilor de dinamică din segmentul B”  Este exact ceea ce anticipam acum două luni când Ford România a refuzat să comenteze pe marginea lui B-Max.

Ford România spune că Ford B-Max a avut performanțe bune de la lansarea sa în 2012 însă micul monovolum produs la Craiova nu a fost niciodată printre liderii segmentului de monovolume mici, cea mai bună poziție fiind locul al treilea în 2016, 2015 și 2013. B-Max a stat întotdeauna în umbra lui Fiat 500L sau Opel Meriva.
Și în primele 3 luni din 2017, B-Max a fost tot pe locul al treilea cu 10.788 unități vândute în Europa (-8%) fiind precedat de Fiat 500L (19.887 unități) și Opel Meriva (13.895 unități).

Iată mai jos cifrele de vânzări ale lui B-Max în Europa de-a lungul carierei:

2012 15.871 unități

2013 68.557 unități

2014 53.889 unități

2015 46.147 unități

2016 40.474 unități

Se observă că vânzările au scăzut continuu începând din 2013, primul an de producție completă.

Ford anunță că la Craiova se va construi noul Ecosport începând cu această toamnă și că în acest scop numărul angajaților din zona producție vehicule a fost suplimentat cu 500.
Probabil, oficialii de la Ford se așteaptă la vânzări foarte bune bazându-se pe creșterea explozivă a acestui segment care a progresat cu 16% în 2016 și în primele 3 luni din 2017 dar uită să ia în calcul și alte aspecte.

1.Poziția lui Ecosport în segmentul SUV-urilor mici pe piața europeană este mult mai slabă decât era poziția lui B-Max în segmentul monovolumelor mici. Ecosport a ocupat anul trecut locul 11 în segment cu doar 57.294  unități vândute. Prin comparație, Renault Captur și Peugeot 208 se vând de aproape 4 ori mai bine. Captur este liderul clasei cu 215.493 unități vândute în 2016, urmat de Peugeot 2008 cu 194.847 unități.
Este clar că în 2012 Ford a pierdut un tren important luând decizia de a produce Ecosport pentru piața europeană la uzina din Chennai, India. În plus, modelul a fost dezvoltat pentru piețe din afara Europei iar adaptarea lui pentru piața europeană nu a fost cea mai reușită. Mai mult, din oferta actualei generație lipsea și un diesel mai puternic, încă o dovadă că nici gama de motoare nu a fost de la început gândită special pentru Europa.

2. Acest segment este suprapopulat și va crește în continuare cu încă nu mai puțin de șapte modele în următoarele 12 luni: Hyundai Kona, Kia Stonic, Seat Arona, VW T-Cross, Skoda Polar, Opel Crossland X și Citroen C3 Aircross.

Opel Crossland X și Citroen C3 Aircross sunt construite pe baza lui Peugeot 2008 iar perechea de la Hyundai-Kia și tripleta de la grupul VW sunt modele complet noi care nu au avut niciodată un predecesor în gamele respectivilor constructori.
Având în vedere că vorbim de un gigant ca VW care a dezvoltat special pentru această clasă noua platformă MQB A0 (utilizată și la modelele noi de clasă mică VW Polo, Seat Ibiza) care este extrem de competitivă, misiunea lui Ecosport, care este de fapt un facelift și nu un model complet nou, este cu atât mai complicată.

3.Chiar dacă în această clasă nu contează foarte mult, Ecosport nu are la actuala generație opțiunea pentru tracțiune integrală existentă la Fiat 500X, Mazda CX-3, Suzuki Vitara, Dacia Duster, Mitsubishi ASX, Suzuki SX4, Opel Mokka X sau Jeep Renegade. Nu s-a anunțat deocamdată dacă noul Ecosport va avea tracțiunea integrală pe lista de opțiuni.

Este evident că ținta promisă de Ford România de 200.000 unități pe an este departe de a fi atinsă și că și 100.000 unități este un vis prea îndepărtat. Iar în ceea ce privește creșterea capacităților de producție,
comunicatul de presă este ambiguu.

“Compania caută în continuare oportunități pentru a aduce noi produse la Craiova cu scopul de a utiliza cât mai eficient capacitatea potențială a uzinei”, sună comunicatul lui Ford România fără a preciza vreo dată concretă sau fără a face referire la o eventuală producție a noului Ford Fiesta la Craiova.
Iată mai jos cifrele de vânzări ale lui Ford Ecosport în 2016 și în primele 3 luni din 2017 vs concurența.

Vânzări SUV-uri mici în Europa în 2016

20162015Diferență
Renault Captur 215.493194.84711%
Peugeot 2008175.079154.32513%
Opel Mokka X164.340163.2461%
Dacia Duster 139.826125.41611%
Fiat 500X104.93174.26241%
Nissan Juke 98.108102.574-4%
Jeep Renegade76.20353.9441%
Suzuki Vitara73.09941.67675%
Citroen C4 Cactus 71.37878.888-10%
Skoda Yeti 59.53164.348-7%
Ford Ecosport57.29440.08443%
Mazda CX-352.40924.237116%
Mitsubishi ASX39.24145.228-13%
Honda HR-V33.0647.621334%
Suzuki S-Cross23.18529.087-20%
Kia Soul13.59916.326-17%
Suzuki Jimny13.18412.2717%
SsangYong Tivoli10.0514.513123%
Kia Niro8.5620nou
Toyota C-HR7.1230nou
Lada Niva1.9251.65217%
SsangYong XLV1.1540nou
Total general1.439.3391.237.93116%

Vânzări SUV-uri mici în Europa primele 3 luni 2017

3 luni 20173 luni 2016Diferență
Renault Captur 54.93154.1791%
Peugeot 200853.74453.74418%
Opel Mokka X49.04843.96512%
Dacia Duster 35.86234.7743%
Toyota C-HR 31.7830nou
Nissan Juke 29.29128.6182%
Fiat 500X27.46728.866-5%
Jeep Renegade21.30218.95212%
Suzuki Vitara19.48120.656-6%
Ford Ecosport18.45414.70126%
Citroen C4 Cactus 17.89020.839-14%
Skoda Yeti 14.46015.153-5%
Mazda Cx-313.50113.975-3%
Mitsubishi ASX10.93111.441-4%
Honda HR-V9.9488.9811%
Kia Niro 8.8372nou
Suzuki SX47.7895.06254%
Suzuki Jimny3.4643.07213%
Kia Soul 3.2783.334-2%
SsangYong Tivoli2.4242.853-15%

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top