Spania este în pole position pentru o a doua investiție chineză în sectorul auto, după cea a Chery în Barcelona. Conform zvonurilor apărute în presa locală, Saic, proprietarul mărcii MG, ia în considerare amplasarea primei sale fabrici europene de vehicule electrice în Peninsula Iberică, în Galicia.
Constructorul chinez, care și-ar fi accelerat planurile de instalare a unei unități industriale pe Bătrânul Continent ca urmare a deciziei Comisiei Europene de a impune taxe vamale ridicate, intenționează să ia o decizie finală până la 30 septembrie, pentru a produce prima sa mașină electrică „made in Europe” în termen de trei ani, adică spre sfârșitul anului 2027. În afară de Spania, alte două țări s-ar fi alăturat listei țărilor evaluate de Saic. Acestea sunt Ungaria, aleasă deja de BYD, și Republica Cehă, care ar putea profita de costurile mai scăzute ale forței de muncă pentru a obține investiția. Cu toate acestea, Spania are un avantaj decisiv: este mai aproape de Regatul Unit, o piață-cheie pentru MG, și este mai bine conectată din punct de vedere logistic. În acest sens, Galicia și alte două comunități autonome spaniole, Aragón și Cantabria, ar fi prezentat deja conducerii superioare a Saic propuneri concrete privind un pachet de subvenții pentru a facilita investiția.
MG a revenit în România și respectiv în Europa după o absență de aproape 20 de ani. După prăbușirea grupului MG Rover în 2005, marca MG a fost achiziționată de producătorul chinez Nanjing Automobiles, care la rândul lui a fost cumpărat de SAIC Motor, doi ani mai târziu. Deocamdată, din modelele ale mărcii, doar 4 sunt prezente la noi în țară, HS, ZS, MG3 și MG4.
MG HS a primit o nouă generație ce a fost prezentată în Marea Britanie la Goodwood Festival of Speed. Noul MG HS este deja disponibil în versiune termică și pe piața de la noi, pornind de la un preț de 25.600 euro. Versiunea PHEV va debuta ulterior.