SPARK România: Scânteia se propagă

Spark România autoexpert.ro

SPARK Romania reprezinta la ora actuala cea mai mare companie de car-sharing, din Romania, cu o flota exclusiv electrica. Din portofoliu fac parte brandurile / modelele Dacia Spring, Skoda CityGO, Renault Zoe, Nissan Leaf si Bmw i3.

Inca de la momentul lansarii pe piata din Romania, produsele SPARK au indeplinit multiple roluri. Pornind de la nevoia de mobilitate a Bucurestenilor si pana la dorinta din ce in ce mai crescuta de a crea un impact pozitiv asupra mediului, toate au fost bifate de pozitionarea pe piata a SPARK.

Daca la finalul anului 2019 compania se lansa cu ~61 vehicule, la doar un an de la acest moment flota a crescut la approximativ 500 unitati datorita cererii observate. Unul dintre cele mai importante aspecte ale acestei cresteri este  ancorat in realitatea economica a ultimilor 3 ani, respectiv pandemia Covid si criza de mobilitate creata de lipsa semiconductorilor. In scenariul dat, SPARK a pus la dispozitia utilizatorilor o platforma mobilla usor de utilizat si o flota verde care aduce conceptul de mobilitate la indemana oricui in doar cateva click-uri.

Impactul s-a vazut imediat si se traduce in rezultatele obtinute din 2020 si pana astazi. De exemplu raportat la gradul de utilizare si impactul social, in 2022 flota SPARK Romania a atins cifra de 4.051.168 km rulati. Si mai impresionanta este conversia in cantitatea de emisii Co2 care nu a mai ajuns in aerul respirat de bucuresteni si anume 729.210 kg sau echivalentul fotosintezei zilnice a 23.522 copaci maturi pe durata unui an de zile.

Un al doilea segment, cu un puternic impact economic si emotional il reprezinta  descongestionarea traficului urban. In baza analizelor interne putem afirma ca, prin utilizarea serviciului nostru, putem  elibera capitala  de un total de vehicule intre 30.000 si 120.000 lunar.

Viziunea si obiectivele SPARK au fost cat se poate de clar trasate inca de la lansarea pe piata din Romania. Acum, dupa 3 ani de prezenta, putem confirma ca strategia initiala a fost construita correct si rezultatele incep sa apara. In ceea ce priveste serviciul de car-sharing, SPARK a ales sa se pozitioneze diferit asumandu-si astfel pionieratul intr-un segment care nu se afla nici astazi la un grad potrivit de maturitate. In ceea ce priveste impactul social pe care SPARK il bifeaza deja de 3 ani incoace, vom pastra acest traseu si vom continua sa punem atat utilizatorii cat si imbunatatirile aduse mediului in centrul planurilor noastre de dezvoltare.

Mai mult, rapiditatea cu care putem aduce o schimbare reala se afla in relatie directa cu sprijinul pe care autoritatile locale il pot acorda. Pornind de la exemplele pozitive existente deja in marile orase europene putem analiza situatii ca cele intalnite in Madrid unde exista locuri de parcare dedicate exclusiv masinilor electrice  in regim car-sharing alaturi de dreptul de a parca oridunde in oras aceste vehicule. Autoritatile orasului Milano au crescut taxele de access in oras pentru toate firmele de car-sharing, singura exceptie facand-o vehiculele electrice samd  ”, a declarat Cristian Prichea, Country Manager SPARK Romania.

Asumarea faptului ca esti primul care dezvolta un segment (si reusesti) aduce de la sine un set nou de provocari. De la awareness si educare a publicului asupra utilizarii corecte a vehiculelor si pana la segmentul de lobbying si politici publice, toate aceste aspecte trebuie analizate si dezvoltate, de cele mai multe ori, in paralel.

Segmentarea audientelor a jucat insa un rol pivotal in alinierea si dezvoltarea corecta a produselor SPARK. Pentru a veni in ajutorul utilizatorilor, pachetele de calatorii si pricing-ul a fost simplificat si impartit in calatorii scurte si calatorii pe termen lung.

Spark România autoexpert.ro

Pe termen scurt, costul unei calatorii este calculat pe baza timpului petrecut in mașina si a kilometrilor parcurși in acest timp. Tariful pe ora se aplica automat prin insumarea minutelor. Odata atins tariful pe ora, taxa de timp nu mai este contorizata pentru restul orei. La sfarsitul calatoriei, se va percepe tariful pe ora si kilometri parcursi. Daca utilizatorul depaseste tariful pe ora, se reaplica tarifele normale pe minut si kilometri pana cand se atinge a doua ora si asa mai departe. Ultimul nivel al segmentului calatoriilor pe termen scurt apare sub forma tarifului zilnic. Odata atins, tarifarea pe minut nu se mai contorizeaza pentru restul zilei.  Calatoria zilnică SPARK durează 24 de ore din momentul in care utilizatorul deblocheaza masina in aplicatia mobila. Fiecare calatorie zilnica include 100 de kilometri in mod gratuit. De exemplu, daca o calatorie durează 2 zile, utilizatorul primeste 200 kilometri pe care ii poate utiliza oricand in perioada in care calatoria este active. Daca se depaseste numarul inclus de kilometri, se aplica un tarif normal pentru distanta.

➡ Vizitează aici pagina SPARK România! 💡

Pe termen lung, ofertele SPARK includ tarife fixe si plata in timpul sesiunii. Tariful ofertei este afisat cu reducerile aplicate din tarifele zilnice obisnuite si include la randul sau un numar de kilometri. Inainte de a incepe calatoria, utilizatorul selecteaza oferta si ulterior rezerva masina. In acest moment punem la dispozitia utilizatorilor pachete pentru 3, 5, 7, 14 si 30 zile.

Tarifele SPARK includ asigurarea, intreținerea tehnica si incarcarea masinilor in reteaua partenerilor.  Mai mult, segmentul de tarifare este influentat  de R&D-ul continuu pe care il desfasuram pentru a ne alinia atat cu nevoile utilizatorilor dar si pentru a veni cu solutii noi adresate nevoilor de consum aflate in continua schimbare

A doua verticala vizeaza segmentul corporate. Nevoia de mobilitate imediata, mai ales mobilitatea verde, legata de politicile din ce in ce mai dezvoltate pe segmentul CSR, sunt in stransa legatura cu  aspectele operationale si de resurse umane.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top