Editia a treia a Muscel Racing Contest, eveniment care a pus punct final Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010, a avut toate ingredientele necesare unui spectacol de zile mari.
Miile de fani care au tinut sa-si petreaca weekendul alaturi de „greii” intrecerii interne s-au bucurat nu doar de evolutia acestora, favorizata si de suprafata de concurs refacuta exact inaintea intrecerii, ci si de vremea superba, asistand la un show de referinta.
Competitia a fost dominata de Lucien Hora, acesta demonstrandu-se la fel de motivat sa obtina noi succese si sa bata recorduri chiar daca era deja in posesia titlului national absolut. Mai mult, resiteanul a izbutit sa faca performanta trecand si peste durerile pricinuite de o luxatie la incheietura mainii drepte (accidentarea fiind suferita la un joc de fotbal), Luci scotandu-si ghipsul doar pe perioada weekendului, pentru a putea lua parte . la Muscel Racing Contest.
Si daca vineri avea sa obtina un timp de 1:29.026, mai slab decat cel pe care-l stabilise in primavara (1:27.740), duminica avea sa impresioneze asistenta, stabilind noul timp de referinta al Mateiasului la 1:25.541. Punand la socoteala si faptul ca a ajuns la 15 victorii consecutive in aceasta stagiune, performanta unica, se poate spune, fara teama de a gresi, ca Hora este omul recordurilor.
Locul secund i-a revenit in ambele curse lui Heinz Gollner, in timp ce disputa pentru locul 3 a oferit un spectacol deosebit, protagonisti fiind Christian Nistoran si Lucian Boroianu. Vineri s-a impus Nistoran, reusind sa urce pe podium (o performanta care parea sa-l ocoleasca inca din 2008), pentru ca duminica Boroianu sa-si ia revansa.
Paul Andronic, obisnuitul secondant al lui Hora, a avut parte de o prima zi cu probleme, motorul masinii sale luand foc dupa parcurgerea unui kilometru de la start in prima urcare din concurs. Duminica a schimbat bolidul, luand startul la volanul fostei sale masini, impresionanta Lancia Delta Integrale, si a contribuit din plin la spectacolul oferit de aceasta runda.
Lucru valabil si in cazul lui Florentin Petre, proaspatul campion de circuit al Bulgariei, cel care, la debutul in CNVCD 2010, a probat reale calitati, obtinand locurile 5 si 4 la Grupa A, dar si doua victorii in competitia masinilor din Clasa A3. Aici mai trebuie mentionat ca in prima mansa de antrenamente cronometrate Florentin a avut o iesire in decor care a dus la ruperea rotii de pe dreapta spate. Intr-un efort extraordinar, echipa tehnica a reusit repararea masinii in timp record, Petre luand startul in ultima mansa de concurs in extremis.
In fine, Grupa I, cea care a devenit parte a CNVCD la Campulung, in primavara, marcand un moment pentru istoria motorsportului romanesc, a oferit confruntarile finale pentru titlul national. Am asistat la doua dispute aprige intre Horia Popescu (Alpine A110) si Costin Ganescu ( Porsche 911 T), adjudecate de primul, care si-a pastrat, evident, pozitia de lider pe care o detinea inaintea Muscel Racing Contest, si si-a adjudecat cununa cu lauri.