ATA Racing Show 2015 a încheiat în mod spectaculos sezonul în motorsportul din România, piloții prezenți la start oferind un show de clasă, apreciat de toți cei prezenți sâmbătă, 7 noiembrie, la Academia Titi Aur.
Ziua de sâmbătă a fost alcătuită din patru manșe de calificări, apoi, în funcție de cel mai bun timp obținut, primii doi piloți s-au calificat în finalele mari, iar următorii doi în finalele mici. Simone Tempestini (Ford Fiesta R5), campionul național en-titre de raliuri, a câștigat Clasa Mixt 4WD, cea dedicată mașinilor cu tracțiune integrală și disputată pe un traseu mixt, cu asfalt, beton și macadam. Simone a fost cel mai rapid pilot al clasei și în antrenamentele cronometrate, respectiv în calificări.
El l-a învins în finala mare pe Gergo Szabo (vicecampionul național de raliuri), care a fost nevoit să concureze cu un Mitsubishi Lancer EVO X împrumutat de la Daniel Ungur, după ce mașina pe care o împărțea în competiție cu Edwin Keleti a fost lovită de acesta în timpul finalei mici. Pe locul trei la Clasa Mixt 4WD s-a clasat Marco Tempestini (Ford Fiesta R5), iar pe patru a fost Edwin Keleti.
La Clasa Mixt 2WD, unde au concurat mașini cu tracțiune pe două roți, pe un traseu cu asfalt, beton și macadam, învingător a fost Sebastian Barbu (Renault Clio). El a fost cel mai rapid și în manșele de calificări, iar în finala mare l-a învins pe Adrian Răspopa (Citroen DS3 R3). Acesta din urmă a avut probleme de vizibilitate pe parcursul întregii zile, fiind nevoit să concureze cu parbrizul spart în urma unei “rostogoliri” în timpul antrenamentelor. Poziția a treia la clasă a fost ocupată de Mihai Manole (Peugeot 208), care l-a învins în finala mică pe Csongor Szabo (Suzuki Swift).
Alexandru Barbu (Dacia Logan), fratele lui Sebastian Barbu, a câștigat Clasa Mixt Dacia. Conform tradiției de familie, Alexandru a avut cel mai bun timp și în manșele de calificări, în ciuda faptului că ATA Racing Show 2015 a reprezentat debutul său ca pilot în competițiile auto. Până acum, Barbu a practica schiul, el reprezentând România anul trecut la Jocurile Olimpice de iarnă de la Soci și fiind antrenat chiar de fratele său. Pe locul secund s-a clasat Janos Soos (Dacia Logan). După finala mică, locul trei i-a revenit lui Norbert Maior (Dacia Logan), cel mai tânăr pilor de la ATA Racing Show 2015, în vârstă de 17 ani, iar pe patru a terminat Armando Battocchi (Dacia Logan).
Alexandru Filip (Renault Clio R3) a câștigat Clasa Asfalt 2WD, dedicată mașinilor cu tracțiune pe două roți și disputată pe un traseu de asfalt. Filip s-a impus la ATA Racing Show după ce în urmă cu o săptămâna obținuse victoria la Clasa ERC 3 în ultima etapă din Campionatul European de raliuri. El l-a învins în finala mare pe Gabriel Ene (Honda Civic Type-R). Cel mai rapid în finala mică a clasei a fost Ciprian Solomon (Renault Clio R3), un sportiv care de-a lungul carierei a fost mai mult co-pilot. El s-a clasat pe locul trei, iar pe patru a fost Cosmin Vidican (Renault Clio).
La ATA Racing Show 2015 s-au mai acordat și două premii speciale. Trofeul Super Fly, pentru cel mai lung zbor peste o “săritoare”, a fost câștigat de Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), care a reușit să plutească 25,5 metri. Următorii în top au fost Edwin Keleti (Mitsubishi Lancer EVO X) cu 24,5 metri și Marco Tempestini (Ford Fiesta R5) cu 24 de metri. Trofeul “Mașini Istorice” i-a revenit lui Cătălin Ghigea (MG GT).
S-au mai alcătuit patru clasamente speciale, care au fost următoarele:
Clasa Debutanți Asfalt 2WD:
1. Gabriel Ene (Honda Civic Type-R)
2. Rinder Voicu (Renault Clio Sport)
3. Cătălin Grigoriu (Dacia Sandero)
Clasa Debutanți Mixt:
1. Remus Cotuț (Mitsubishi Lancer EVO X)
2. Mihai Manole (Peugeot 208)
3. Norbert Maior (Dacia Logan)
Clasa 1.6 Asfalt:
1. Alexandru Ardelean (Suzuki Swift)
2. Markus Ardelean (Suzuki Swift)
3. Lucian Florea (Dacia Sandero)
Clasa 1.6 Mixt:
1. Csongor Szabo (Suzuki Swift)
2. Alexandru Barbu (Dacia Logan)
3. Florin Petrișor (Citroen DS3 R1)
FOTO: DORI MANCIU