Majoritatea SUV-urilor cu 7 locuri oferă un portbagaj mai mic când se utilizează toate locurile. Coreenii au înțeles asta și au decis să ofere cinci locuri și un portbagaj imens într-un format compact.
Există la ora actuală mașini pe piață de clasă mică care sunt extrem de utile în oraș dar care, la drumuri lungi, provoacă inteligența proprietarilor forțându-i să aranjeze la milimetru orice valiză în portbagaj pentru a-l umple complet. Iar dacă altcineva va scoate o gentuță mică de acolo, nu va mai reuși să închidă capacul portbagajului.
Aceia dintre dumneavoastră care râd deja au pățit-o. Restul o vor păți. Sau își vor lua un XLV.
Evoluția După ce a fost preluată de grupul indian Mahindra, marca Ssangyong a trecut printr-o restructurare destul de serioasă urmată de o revigorare a gamei. Infuzia de capital făcută s-a simțit imediat, mai multe modele ale gamei coreene fiind supuse modificărilor estetice și tehnice. Dar primul model complet nou, Korando, a mai întârziat puțin. Însă a reprezentat pilonul de bază în dezvoltarea ulterioară a gamei. A urmat Ssangyong Tivoli, un crossover conceput special pentru Europa.
Cu o gardă la sol de 16 cm și două motorizări de 1,6 litri, acesta s-a bucurat de peste o sută de mii de clienți la nivel global. Ei bine, cu toate acestea mulți clienți au reclamat portbagajul destul de mic pentru Tivoli. Prin urmare, la Salonul Auto de la Geneva din acest an a fost prezentat prototipul Tivoli XLV.
Schimbări pe parcurs Deseori, de la prototip la modelul de serie, dispar o sumedenie de elemente care, inițial, au dat sarea și piperul conceptului. La XLV principalul lucru care s-a pierdut este denumirea „Tivoli”. Noul model, derivat din acesta, se numește simplu XLV, inițialele provenind de la „eXcitement Living Vehicle”. Exact asta își propun cei de la Ssangyong să ofere clienților săi: un vehicul polivalent care să le poată satisface nevoile de aventură dar și necesitățile cotidiene.
Mașina, oferită atât cu tracțiune integrală cât și față, este disponibilă atât cu transmisie manuală cât și automată, cu o motorizare diesel și una cu benzină. Interesant este că ambele propulsoare au fix aceeași cilindree. Constructorul a găsit o cale să reducă o parte din costuri prin inginerie economică. Am fost asigurați însă că piesele interne sunt diferite, așa că nu aveți de ce să vă faceți griji.
Versiunea turbodiesel corespunde normelor Euro 6 fără aditiv AdBlue. Odată porniți la drum, am constatat că mașina este relativ silențioasă. Însă nu vorbim despre cine știe ce performanțe dinamice. Pentru cei care-și doresc un vehicul „să bată suta în 7 secunde” ar trebui să se uite în altă parte. Dar dacă vor un vehicul cu tracțiune integrală care să consume sub 6 l/100 km, atunci deja se apropie de realitate. XLV se vrea a fi un bun companion în drumeții, la pădure și la iarbă verde cu cortul.
Dar trebuie precizat că cei 16 cm ai gărzii la sol nu-i permit să atace zone pe unde s-ar putea aventura un Duster, spre exemplu. În schimb ce ne-a surprins a fost ținuta de drum mai apropiată de aceea a unui break de familie decât de aceea a unui crossover. Suspensiile sunt destul de confortabile, dar pentru România ar fi recomandabilă dotarea cu jante de 16 sau 17 inch. Cele de 18 inch induc destul de multe șocuri și afectează negativ confortul.
La capitolul punctelor negative am aminti direcția cu un feed-back slab și cutia de viteze automată. Aceasta este lentă în schimbări și, dacă nu am fi mers și cu versiunea cu transmisie manuală, am fi dat vina pe motor. Ei bine, nu este motorul. Cutia de viteze penalizează mașina din punct de vedere dinamic. Au fost multe depășiri în care nu ne-am angajat pentru că răspunsul transmisiei nu era tocmai cel dorit. Da, recunoaștem, schimbă foarte lin. Dar nu le schimbă când și cât de repede vrei. Iar cu transmisia automată, consumul crește exagerat, acesta fiind un alt motiv pentru care nu o recomandăm.
Dimensiuni exterioare compacte|Volum portbagaj uriaș pentru clasa din care face parte|Motrizări economice||Cutie de viteze automată lentă|Gardă la sol similară pentru versiunea 4×2 și 4×4|Direcție cu feedback slab
VERDICT
O mașină fără pretenții de primadonă în tripleta mărcilor coreene importate în România. Are dorința, în schimb, să-și convingă viitorii proprietari că merită să o ia în calcul atunci când vor dori să facă o achiziție. Chiar merită de luat în calcul, pentru că la un preț de compactă, de sub 20.000 de euro, dispune de transmisie automată și tracțiune integrală.
DATE TEHNICE | Ssangyong |
---|---|
Model | XLV |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.597 |
Putere maximă/turație (CP/rpm | 115/3.400 |
Cuplu maximă/turație (Nm/rpm0 | 300/1.500 |
Transmisie | integrală permanentă |
Cutie de viteze | manuala, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.440/1.798/1.605 |
Ampatament (mm) | 2.600 |
Garda la sol (mm) | 167 |
Accelerație 0-100 km/h (s | 11,5 |
Viteza maximă (km/h) | 174 |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | 5,7/4,6/4,9 |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | Euro 6/127 |
Preț (euro cu TVA, cu promo90 | la 19.790 |