Un consorţiu condus de constructorul sud-coreean de automobile electrice Edison Motors Co a ajuns la un acord pentru preluarea producătorului auto SsangYong Motor Co Ltd.
Așa cum scria AutoExpert.ro în luna septembrie a anului trecut pentru controlul SsangYong rămăseseră în cursă trei companii: Edison Motors, EL B&T și Indi EV Inc. Consorțiul condus Edison Motors a fost declarat câștigător pentru suma de 254,65 milioane de dolari.
Problemele SsangYong au devenit vizibile la începutul anului 2000, iar salvarea a părut a veni de la grupul chinez SAIC Motor Corp. care a achiziționat în 2004 51% dintre acțiunile producătorului coreean specializat în SUV-uri. Doar că, în 2009, efectele crizei mondiale au forțat grupul chinez să renunțe la investiție.
Doi ani mai târziu un alt mare investitor, indian de această dată, a decis să cumpere 70% din SsangYong. Mahindra, compania devenită proprietar al pachetului majoritar, nu a reușit să readucă brandul din Coreea la profit.
În decembrie 2020, coreeni se văd nevoiți să depună cererea de intrare în insolvență după ce nu a reuşit să plătească o serie de datorii către creditori. Astfel, în aprilie 2021 SsangYong intră pentru a doua oară sub control judiciar după episodul din urmă cu un deceniu. Tot atunci este anunțat debutul etapei de primire a ofertelor pentru achiziție, iar 11 investitori depun scrisori de intenție.
Doar că, la finalizarea procesului de selecție a potențialilor investitori, doar trei entități au rămas în cursă, nici măcar unul nefiind o companie cu renume în industria auto. În aceste condiții, deținătorul companiei SsangYong Motor Co trebuia ales dintre Edison Motors, EL B&T și Indi EV Inc.
Compania se confruntă cu datorii uriaşe, iar vânzările sale de vehicule au scăzut anul trecut cu 21%, până la 84.496 de unităţi.
Pe 10 ianuarie 2022, un tribunal din Seul a aprobat preluarea SsangYong Motor de către consorţiul condus de Edison Motors iar un acord formal de preluare ar putea fi semnat pe 11 ianuarie.
– Coreenii de la SsangYong au trei oferte de preluare
– Test SsangYong Korando 1.5 T-GDI 2WD: Triplu salt