Uber prezintă câteva statistici la trei luni după lansarea în București a serviciului UberGREEN, cu mașini 100% electrice.
- 9782 de persoane au utilizat mașinile electrice din cadrul serviciului UberGREEN, în primele trei luni
- 769 de kilometri este distanţa totală a curselor efectuate cu mașinile electrice
- 8,5 tone de dioxid de carbon ar fi ajuns în atmosferă, dacă distanța nu ar fi fost parcursă cu o mașină electrică*
- o mașină electrică ajunge la utilizatorii Uber, în medie, în 8,7 minute
- cea mai lungă cursă efectuată cu un UberGREEN a fost de 34,7 km
*conform https://ec.europa.eu, o mașină obișnuită emite, în medie, 118.5 grame de CO2/km
“Rezultatele pilotului sunt încurajatoare. Lucrăm în prezent la dezvoltarea serviciului în București și invităm alături de noi companiile care vor să investească în dezvoltarea mobilității electrice. Am discutat cu reprezentanții Ministerului Mediului și ne-am exprimat deschiderea pentru a coopera astfel încât tot mai mulți oameni să aibă acces la un serviciu de mobilitate 100% electric, convenabil și la un buton distanță. Credem că viitorul transportului este electric, împărțit cu alții și autonom. Mai este încă o cale lungă până acolo, dar serviciile ca UberGREEN sunt un pas în acea direcție” a spus Nicoleta Schroeder, General Manager, Uber România.
Îți reamintim că București este primul oraș din Europa Centrală și de Est în care Uber oferă un serviciu de ridesharing complet electric, în parteneriat cu Eldrive. În Europa, Uber mai oferă opțiuni electrice de mobilitate în Londra, Paris, Madrid, Amsterdam, Lisabona, Porto, Zurich și Munich.
Recent, Dara Khosrowshahi, noul CEO Uber, a anunțat lansarea UberGREEN și în Berlin, până la finalul anului.
Mașinile UberGREEN în București sunt modelul Renault ZOE cu noua baterie Z.E. 40, care permite o autonomie de 400 km NEDC (echivalentul unei distanțe reale de 300 km în mediu urban și limitrof) după o singură încărcare.
Conform unui studiu realizat de Deloitte, în România vor fi peste jumătate de milion de maşini electrice până în 2030.
În luna mai a acestui an, Comisia Europeană a anunțat declanșarea procedurii de infringement împotriva României pentru nerespectarea normelor de calitatea a aerului, București fiind unul din cele mai poluate orașe din țară.