Stelele galaxiei Citroën Racing + interviu cu Loeb

În avanpremiera unui sezon de WRC care se anunță foarte interesant, ținând cont de multitudinea de schimbări dictate de noile regulamente, vă aducem o serie de interviuri cu laureații anului trecut. Armada Citroën Racing a făcut legea, iar experiența cumulată îi îndreptățește să spere că noul DS3 WRC va continua linia succeselor.

Sébastien Loeb: “Noul sezon este o provocare” 

Cum te simti la volanul Citroën DS3 WRC?
Masina este foarte diferita de C4. Modelul DS3 este mai scurt ceea ce il face mai agil in virajele stranse, dar smuceste mai mult pe sectiunile rapide. In mare, va trebui sa muncim mai mult in spatele volanului din cateva motive: comportamentul masinii din cauza marimii, lipsa diferentialului central, reintoarcerea cutiei de viteze manuale, ce inseamna ca va trebui sa luam mana de pe volan.

Esti multumit de schimbarile produse in timpul pauzei de iarna?
Cred ca echipa a facut o treaba buna, dar nu am atins acelasi nivel de dezvoltare pe toate suprafetele. Am petrecut mult timp pe macadam pentru ca este suprafata pe care vom concura cel mai des in campionatul mondial. Cred ca mai avem mult de progresat pe zapada, dar este dificil de calculat cat pentru ca nu avem o baza reala de comparare avand in vedere ca noile reglementari au schimbat radical comportamentul masinilor.

Ce crezi despre noile reglementari? Sunt bune pentru piloti?
Da, masina este placut de condus. Motorul performant iti permite sa te bucuri la maxim de acest sasiu. Desigur, ca de obicei, ne-am dori mai multa putere, dar cred ca noile masini de WRC vor fi foarte spectaculoase. Ca pilot va trebui sa optimizezi traictoriile pentru a obtine cea mai mare viteza posibila in viraje.

Ce reprezinta acest sezon pentru tine? 
Este o provocare cu mai multe necunoscute decat in anii precedenti. Rivalii nostri si-au dezvoltat masinile si va trebui sa asteptam raliurile de inceput pentru a stabili o ierarhie. Dar inaite de aceasta trebuie sa fiu mai rapid decat cei care au aceeasi masina ca si mine. Sa-i bat pe Sébastien Ogier si Petter Solberg va fi o provocare dificila! Cred ca va fi un sezon dificil, dar aceasta nu face decat sa ma motiveze mai mult.

Sébastien Ogier: “Abia astept sa lupt impotriva cronometrului”

Cum te simti in spatele volanului Citroën DS3 WRC?
Ca si Seb cred ca dimensiunile compacte ale modelului DS3 au atat avantaje cat si dezavantaje in functie de teren de rulare. Pentru ca motorul are mai putin cuplu decat eram obisnuiti pana acum, va trebui sa il mentinem turat tot timpul, ca si in cazul motoarelor aspirate. Din cauza reintoarcerii cutiei manuale, schimbarile de rapoarte vor fi mai lente, iar pilotul va trebui sa munceasca mai mult. Nu va pune probleme in conditii normale, dar poate deveni obositor cand este foarte cald sau la sfarsitul probelor lungi.

Esti satisfacut de munca depusa in timpul pauzei?
Am fost foarte impresionat de capacitatea de lucru a echipei, mai ales pentru ca am facut multe teste de la finalul sezonului. Cred ca acest timp a fost bine folosit. Abia astept startul raliului Suediei pentru a lupta cu cronometrul.

Crezi ca noile reglementari sunt favorabile Campionatului Mondial de Raliuri?
Scopul este atragerea a noi producatori. In acest an va intra in joc al treilea producator, lucru pozitiv pentru toata lumea, incepand cu spectatorii. Cred ca aceste masini noi vor fi foarte spectaculoase. Nu este nicio indoiala ca va fi cel putin la fel de spectaculos ca in anii precedenti.

Care sunt tintele tale in primul sezon complet alaturi de Citroën Total World Rally Team? 
Exista atat de multi factori necunoscuti incat este dificil sa oferi tinte precise. Rezultatele Raliului Suediei nu vor oferi o imagine clara a ierarhiei campionatului. Vom sti mai multe dupa trei sau patru runde. Din punctul nostru de vedere, nu vom incepe primul eveniment intr-o stare foarte ambitioasa. Pana acum n-am luat parte decat la doua raliuri pe zapada, si va fi foarte dificil sa concuram pe picior egal cu pilotii scandinavi. Chiar daca este un obiectiv pe termen lung, nu sunt obsedat de castigarea titlului mondial. Pe de alta parte, as dori sa adun puncte in fiecare raliu, sa fiu printre primii si sa adun mai multa experienta in WRC.

Olivier Quesnel (Director Citroën Racing): “Citroën Racing este o mare familie ”

Care este sentimentul predominant inaintea inceputului noului sezon? Sunteti nerabdator, linistit sau ingrijorat? 
Cu siguranta nu predomina linistea! Abia astept, e adevarat, sa fiu in Suedia pentru a raspunde la toate intrebarile care apar in ziua de azi, sa aflu daca am lucrat bine. Am uitat oare ceva? Vom avea o idee vaga la finalul primelor speciale, desi suntem constienti ca Suedia nu este un teren reprezentativ pentru Campionatul Mondial. Trebuie sa ne pastram sangele rece: Citroën Racing este o masinarie care a functionat bine si nu are de ce sa se defecteze de la o zi la alta. Am deplina incredere in munca echipei, dar asteptam cu mare nerabdare timpii partiali dupa speciala cu numarul 1 din Raliul Suediei! 

Credeti ca va trebui sa gestionati o rivalitate intre Sébastien Loeb si Sébastien Ogier?
In Suedia va fi simplu. Ambii nostri piloti pornesc cu zero puncte la bord. Cum a fost cazul si in trecut, Citroën le va pune la dispozitie un material de curse identic. Daca unul obtine timpi mai buni inseamna ca este mai rapid si nu sunt genul sa pun presiune: nu exista deci rivalitate de gestionat pentru moment. Ceea ce vreau sa spun este ca apartinem unei aceleiasi familii. Titlul la Piloti este vai mediatizat si mai valoros, dar pentru noi conteaza foarte mult titlul la Constructori. Ambii nostri piloti sunt inteligenti si intuiesc mizele pentru Citroën.

Citroën Racing Technologies va pune la dispozitia unor piloti privati 3 DS3 WRC. Care este scopul acestui demers?
In asteptarea noilor constructori din WRC, estimez ca este datoria Citroën sa participe la cresterea atractivitatii campionatului. Din acest motiv ne bucuram de contractele semnate cu Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn. Nu este un obiectiv major pentru Citroën Racing sa inchirieze masini de curse, dar suntem mandri sa-i primim in familie pe acesti piloti.

Activitatile Citroën Racing nu se limiteaza la WRC. 2010 a marcat 2 premiere: DS3 R3 si DS3 Racing. Care este bilantul acestor lansari?
DS3 R3 urmeaza pe o linie lunga de vehicule destinate pilotilor privati. In cateva luni, modelul s-a impus ca referinta in categoria sa. Din punct de vedere comercial, acest lucru se traduce prin numarul de comenzi sensibil superior asteptarilor noastre. Suntem incantati de succesul modelului DS3 R3, pe care l-am integrat in Citroën Racing Trophy organizate in Europa. Acelasi succes inregistram si cu DS3 Racing. Cele 2000 exemplare prevazute au fost toate vandute si cautam solutii pentru cresterea productiei anuale. 

Care sunt perspectivele in aceste 2 domenii ?
Conceperea de vehicule de serie sportive este o activitate noua pentru Citroën Racing, dar ofera noi perspective marcii prin explorarea unor noi piete. Increzatori in succesul DS3 Racing, ne gandim deja la declinarea unor versiuni sportive din celelalte modele ale liniei DS. In ceea ce priveste competitiile clienti, suntem foarte interesati de o posibila reglementare “FIA R4”, care ar permite dezvoltarea unor modele tip R3 cu tractiune 4×4. Ar fi un excelent instrument de formare a viitorilor piloti.

In ceea ce priveste descoperirea si pregatirea tinerelor sperante, operatiunile Rallye Jeunes sunt citate deseori ca exemplu. Citroën anunta azi un parteneriat cu Federatia Franceza a Sportului Auto pentru a reinnoi aceasta operatiune. De ce?
Asocierea mi se pare foarte normala. Cu Sébastien Loeb si Sébastien Ogier in campionatul mondial de raliuri, Citroën ii face sa viseze pe tinerii francezi. Prin Rallye Jeunes le vom permite sa isi realizeze visul, propunandu-le sa isi demonstreze abilitatile la volanul unui DS3. Pentru cei inzestrati, filiera este deschisa pentru a ajunge in top.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top