Stellantis extinde gama de modele cu un sistem hibrid de 48 de volți

Stellantis Opel Mokka-e autoexpert.ro

Stellantis va extinde gama de vehicule echipate cu sistemul hibrid de 48 de volți, o tehnologie de joasă tensiune care reduce emisiile și consumul de carburant cu până la 20%.

 

Acest sistem, care adaugă aproximativ 2.000 de euro la costul fiecărui vehicul, permite autovehiculelor să parcurgă până la 1 km numai cu energie electrică. Pe măsură ce obiectivele UE în materie de emisii devin mai stricte începând cu 2025, Stellantis se pregătește să integreze acest sistem hibrid într-o gamă mai largă de modele, de la clasa mică la vehicule de dimensiuni medii.

Sistemul hibrid, denumit eDCT, include o baterie de 0,9 kWh care cântărește aproximativ 12 kg, un motor electric de 21 kW integrat în transmisia automată cu dublu ambreiaj și un demaror/generator acționat de curea care îmbunătățește funcționalitatea sistemului start/stop. Motorul utilizat predominant este o nouă generație a unității Stellantis de 1,2 litri în trei cilindri, care oferă 100 sau 136 CP. Vehiculele cu acest sistem pot efectua manevre la viteză mică, cum ar fi parcarea, și pot parcurge aproximativ 1 km doar cu energie electrică. Sistemul este conceput pentru a capta energie în timpul mersului în marșarier și al frânării, aducând îmbunătățiri de până la doi litri la 100 km în ceea ce privește consumul de combustibil în mediul urban.

Stellantis plănuiește să producă până la 1,2 milioane de mașini anual cu sistemul eDCT, pe măsură ce sunt eliminate mai sistemele de propulsie convenționale, non-hibride cu transmisii manuale. În ciuda faptului că utilizează un sistem electric de 48 de volți, Stellantis subliniază că acesta nu este doar un mild hibrid, ci oferă beneficii comparabile cu sistemele full-hybrid cu voltaj mai ridicat de la alți producători precum Toyota și Renault.

Christian Mueller, Senior Vice President al departamentului de sisteme de propulsie pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, a subliniat că sistemul oferă beneficii similare de reducere a emisiilor de CO2 cu hibrizii de înaltă tensiune, dar la un cost mai mic pentru consumatori. Creșterea de preț asociată sistemului hibrid este estimată la aproximativ 2.000 de euro per model. Mueller a menționat că noul SUV de mici dimensiuni Opel Mokka, de exemplu, înregistrează o reducere semnificativă a emisiilor de CO2 de la 137 g/km la 104 g/km atunci când este echipat cu sistemul eDCT, economisind mai mult de un litru de benzină la 100 km în regim mixt.

Extinderea acestei tehnologii hibride se află în planurile Stellantis de mai mulți ani, fără vreo legătură cu recenta scădere a vânzărilor de vehicule electrice în Europa. Mueller a confirmat că Stellantis este în continuare angajată să atingă vânzări de 100% vehicule complet electrice în Europa până în 2030 și este încrezătoare în îndeplinirea obiectivelor de CO2 ale flotei pentru 2025, care sunt cu aproximativ 15% mai mici decât obiectivele anterioare stabilite în 2020-21. Se așteaptă ca sistemul eDCT de 48 de volți să înlocuiască multe dintre propulsoarele cu transmisie manuală nehibridă din modelele de bază.

Noile oferte hibride ale Stellantis includ modele precum SUV-urile Alfa Romeo Junior și Tonale, Citroen C3, C4 și C5, Fiat 600, Jeep Avenger, Lancia Ypsilon și majoritatea gamei Opel/Vauxhall și Peugeot, inclusiv Opel Grandland și Peugeot 5008. Această extindere strategică se aliniază cerințelor de reglementare și poziționează Stellantis ca lider în tehnologia vehiculelor hibride, oferind consumatorilor alternative eficiente și ecologice.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top