Stellantis a prezentat o nouă tehnologie concepută pentru a ajuta la tranziția către vehiculele complet electrice. Compania a dezvăluit platforma STLA Frame, care va susține producția de modele pe benzină, hibride și electrice, oferind flexibilitate în fața cererii viitoare incerte.
Platforma STLA Frame este proiectată pentru camioane mari și SUV-uri și funcționează ca o bază pe care pot fi construite diverse tipuri de vehicule. Aceasta încorporează componente mecanice și electrice esențiale pentru producția de vehicule. Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a subliniat concentrarea companiei asupra executării planului său, în ciuda dificultăților cu care se confruntă industria auto.
În ultimii doi ani, producătorii de automobile s-au grăbit să crească capacitatea de producție a vehiculelor electrice, însă creșterea așteptată a cererii nu s-a materializat la fel de rapid cum se anticipase. Acest lucru a condus la strategii diferite în rândul producătorilor de automobile cu privire la prioritizarea platformelor specifice vehiculelor electrice sau a celor care pot susține un mix de vehicule hibride, pe benzină și electrice.
Ford a ales să se concentreze pe vehiculele hibride, în timp ce General Motors a investit masiv într-o platformă complet electrică și intenționează să ofere hibrizi plug-in până în 2027. Stellantis, pe de altă parte, oferă deocamdată în principal hibrizi plug-in în SUA, dar intenționează să crească vânzările de vehicule electrice în următorii ani. Compania și-a stabilit obiective ambițioase: 100% vânzări de mașini electrice cu baterii în Europa și 50% vânzări electrice pentru autoturisme și utilitare ușoare în SUA până în 2030.
Cu toate acestea, incertitudinea cu privire la cererea de vehicule electrice ar putea crește și mai mult, mai ales dacă Trump își duce la îndeplinire planurile de a elimina diverse stimulente pentru vehiculele electrice. Echipa sa de tranziție ia în considerare eliminarea creditului fiscal de 7.500 de dolari, care a sprijinit adoptarea vehiculelor electrice.
Stellantis se confruntă cu scăderea vânzărilor în America de Nord, o regiune care a fost istoric un generator semnificativ de profit datorită modelelor populare precum Jeep și Ram. CEO-ul Tavares a remaniat echipa de management pentru a aborda nivelul ridicat al stocurilor și scăderea prețului acțiunilor, având planuri de pensionare în 2026. Acțiunile Stellantis au scăzut cu 40% în acest an.
Platforma STLA Frame, anunțată în 2021, este proiectată să găzduiască o gamă largă de vehicule, de la utilitare mari la modele mai mici. Vehiculele Ram și Jeep sunt primele care vor utiliza această nouă platformă, care va permite vehiculelor electrice construite pe ea să ofere o autonomie de până la 800 km și o capacitate de remorcare de 6,3 tone. În plus, platforma va susține vehiculele electrice cu hidrogen și cu autonomie extinsă.