Stellantis a anunțat oprirea temporară a producției modelului Fiat 500e din cauza cererii scăzute de vehicule electrice de pe piața europeană.
Începând cu 13 septembrie, producția la fabrica istorică Mirafiori din Torino, unde este fabricat modelul 500e, va fi suspendată timp de patru săptămâni. Această decizie reflectă o scădere globală mai amplă a vânzărilor de vehicule electrice, influențată de diferitele politici guvernamentale privind stimulentele ecologice.
Stellantis a explicat că întreruperea producției este necesară din cauza lipsei actuale de comenzi, deoarece toți producătorii auto europeni se confruntă cu provocări pe piața vehiculelor electrice. Compania a recunoscut dificultățile tranziției actuale către mobilitatea durabilă și a subliniat că „depune toate eforturile pentru a gestiona această fază dificilă”.
Investiții la uzina lui 500e
Ca răspuns la aceste provocări ale pieței, Stellantis investește 100 de milioane de euro în fabrica Mirafiori pentru a moderniza modelul 500e cu o baterie mai performantă. În plus, producătorul auto intenționează să producă o versiune hibridă a modelului electric Fiat 500, a cărei lansare este așteptată între 2025 și 2026. Această mișcare face parte din strategia mai amplă a Stellantis de modernizare a uzinei Mirafiori, care a înregistrat o scădere a producției în ultimii ani.
Sindicatele au solicitat introducerea la Mirafiori a unui nou vehicul accesibil, de volum mare, pentru a stimula producția. Stellantis și-a subliniat obiectivul de a transforma complexul într-un centru global pentru inovare și dezvoltare, esențial pentru adaptarea la viitorul transportului durabil.
➡ Configurează aici un Fiat 500e! 💡
La începutul acestui an, Italia a lansat un plan în valoare de 1 miliard de dolari pentru a încuraja trecerea la vehicule mai curate prin subvenții pentru achiziționarea de mașini complet electrice. Cu toate acestea, Stellantis și guvernul italian au fost în dezacord cu privire la abordarea acestor stimulente. Fiat se alătură altor producători auto importanți, inclusiv Toyota, GM și Volvo, care și-au ajustat strategiile de electrificare pentru a face față încetinirii cererii de vehicule electrice.