Strategia electrică Mercedes-Benz și subbrandul EQ

Mercedes-Benz a ales o cale radicală pentru a dezvolta viitoarea gamă de modele electrice care va fi construită pe o platformă special dedicată. 11 miliarde de euro va investi Mercedes-Benz în 10 modele full electrice în următorii 4 ani.

În 2016 la Salonul de la Paris, șeful lui Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, a prezentat conceptul MercedesBenz EQ al unui SUV complet electric având gabaritul lui Mercedes-Benz GLC. Conceptul EQ este crucial pentru Mercedes-Benz pentru că acesta inaugurează noul subbrand EQ sub care germanii vor lansa 10 modele complet electrice în următorii patru ani. Programul Eco este chiar mai cuprinzător incluzând 50 modele electrificate (hibride simple, Plug-In Hybrid, electrice) în perioada 2019-2022.

Spre deosebire de BMW, Mercedes-Benz nu va dezvolta modele electrice derivate din cele cu propulsie convențională. Modelele electrice au la bază platforma electrică MEA (Mercedes Electric Architecture) care este foarte flexibilă permițând dezvoltarea de la hatch-uri compacte până la SUVuri și limuzine de lux, cu unul sau două motoare, cu tracțiune față, spate sau integrală.

Deocamdată, Mercedes-Benz anun- ță oficial doar primele două modele din gama EQ. Primul este SUV-ul de clasă medie EQ C care se va lansa în 2019. Acesta are un gabarit puțin mai compact decât Jaguar I-Pace sau Audi e-tron însă va fi concurent direct cu aceștia, dar și cu BMW iX3 și cu viitorul model Tesla Y. După prezentarea conceptului EQ la Paris în toamna lui 2016, Mercedes-Benz a anunțat succesiv detalii tehnice despre EQ C și a publicat chiar și câteva fotografii oficiale cu mașina camuflată la testele de iarnă din Suedia. EQ C va fi propulsat de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care dezvoltă împreună 408 CP și 700 Nm, și îi conferă o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde.

Este o accelerație comparabilă cu a versiunii sport Mercedes-AMG GLC 43. Bateria Li-Ion va fi amplasată între punți într-o carcasă cu o grosime de 13 cm și cu o suprafață de 4,5 mp. Bineînțeles, nu va exista niciun arbore cardanic, tracțiunea fiind 4×4 electrică în sensul că fiecare motor va antrena separat câte o punte, iar distribuția cuplului va fi de până la 100% pe una sau alta dintre punți.

Tot oficial, Mercedes-Benz anunță că autonomia maximă va atinge 500 km, similară cu a rivalilor Tesla Model X și Jaguar I-Pace, iar bateria va avea o capacitate de peste 70 kW. Deocamdată Mercedes-Benz nu a dat informații privind și alte capacități pentru baterii dar din informațiile colegilor de la Quattroruote, germanii vor oferi un sistem modular de baterii urmând să ofere ca și la Tesla, baterii cu diferite capacități, cea maximă urmând să ajungă la 110 kW pentru modelele de top. Bateriile vor fi produse în noua uzină de baterii a lui Mercedes-Benz, Deutsche Accumotive, iar EQ C va fi produs în uzina din Bremen.

Deși interiorul conceptului prezentat acum doi ani era departe de producția de serie, layoutul acestuia va fi păstrat în mare parte și în producția de serie. Cele două displayuri unite, de 12,3 inci, fără nicio linie de demarcație, la fel ca la Clasa S facelift și noul Clasa E, vor forma un display unic având dimensiunile de 53 x 11 cm, maneta schimbătorului va fi în continuare pe coloana volanului, iar reglajele scaunelor se vor regăsi în poziția tradițională pe ușă. Apoi, urmează noutățile. Consola centrală pare că plutește și nu mai este direct conectată cu planșa de bord. Practic, întreaga consolă centrală este un display, nemaiexistând niciun buton fizic. Un al doilea display tactil de pe consola centrală controlează comenzile climatizării și pe cele ale sistemului multimedia.

Probabil că mașina de serie nu va avea camere de luat vederi în loc de oglinzi retrovizoare și nu vor lipsi clanțele de la uși dar sunt șanse mari ca jantele de 21 inci să se regăsească pe echipările de top. Al doilea model al gamei EQ va fi un hatch de clasă compactă numit EQ A. Un concept al acestui model a fost prezentat la salonul de la Frankfurt în toamna lui 2017.

Așteptat pentru 2021, EQ A este puțin mai mic decât noul Clasa A având 4.285 mm lungime, 1.810 mm lățime și 1.428 mm înălțime. Deși conceptul prezentat are două uși, mașina de serie va avea patru uși și va oferi spațiu pentru cinci pasageri. Cu toate că este ceva mai compact decât noul Clasa A, EQ A va oferi un spațiu interior cel puțin la fel de generos deoarece compartimentul motor va fi foarte compact. Conceptul era propulsat de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care dezvoltă împreună 275 CP și 500 Nm, alimentate de la o baterie de 60 kW.

Foarte probabil, mașina de serie va avea mai multe versiuni inclusiv unele mai accesibile cu un singur motor. La fel ca la toată gama EQ, Mercedes-Benz lucrează la o serie modulară de baterii, cu diverse capacități. În ceea ce privește restul modelelor electrice, Mercedes-Benz nu a dat detalii, limitându-se la a comunica că vor fi 10 modele. Quattroruote menționează că al treilea model ar putea fi EQ D având un gabarit similar cu Clasa C, iar în discuție se află și EQ E (similar Clasei E), EQ S (similar Clasei S, concurent direct pentru Tesla Model S) dar și EQ B (similar Clasei B) și SUV-urile de lux EQ GLE și EQ GLS.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top