Structura centrală a elicopterului experimental RACER este realizată în România

Structura centrală a elicopterului experimental Racer este finalizată și va fi livrată din România.

Consorțiul RoRCraft, format din INCAS – Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială Elie Cafaroli și compania ROMAERO au finalizat structura centrală a elicopterului experimental Racer, ce a fost prezentat astăzi în cadrului unui eveniment organizat la București. Finalizarea structurii aparatului de zbor, care va fi livrată către Airbus Helicopters în zilele următoare, este un moment de referință pentru proiectul Racer întrucât permite startul etapei finale a asamblării modelului.

Airbus Racer

Prima oprire a structurii, după plecarea din România, va fi site-ul Airbus Helicopters din Germania, unde va fi echipată cu câteva componente majore, cum ar fi sistemul de  combustibil,  panourile de acces, ușile, carenajele și boxwings etc. înainte de a fi transferat la site-ul Airbus Helicopters din Franța pentru asamblarea finală și lansarea campaniei de zbor.

Atingerea acestei etape în contextul sanitar actual a fost posibilă datorită efortului colectiv mare și bunei cooperări între echipele Clean Sky 2, Airbus Helicopters și Consorțiul RoRCraft, care au fost responsabile de proiectarea și fabricarea structurii complexe din punct de vedere tehnologic a aparatului Racer. Este pentru prima dată când o astfel de structură hibrid de elicopter atât de avansată, ce integrează elemente structurale de bază metalice și compozite, a fost fabricată în România.

Cooperarea dintre părți nu se încheie odată cu finalizarea și livrarea fuselajului central Racer, deoarece Consorțiul RoRCraft va contribui, de asemenea, la etapa de pregătire a zborului experimental prin proiectarea și efectuarea analizei de stres a pieselor de fuselaj necesare.

Dezvoltat de Airbus Helicopters în contextul programului european de cercetare Clean Sky 2, Racer își propune să realizeze cel mai bun compromis între viteză, eficiență a costurilor, durabilitate și performanța misiunii. Cu o viteză de croazieră de 400 km/oră, aeronava vizează misiuni pentru care timpul de călătorie este de o importanță vitală, cum ar fi căutarea și salvarea și transportul medical de urgență, sau contribuie la eficiența misiunii, cum ar fi mobilitatea aeriană interurbană. Proiectul se bazează pe o rețea europeană largă de aproape 40 de parteneri din 13 țări ale UE și reprezintă o referință a cooperării europene în cercetare.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top