Sondaj Uber: 8 din 10 bucureșteni au parcat cel puțin o dată neregulamentar, petrecând adesea mai mult timp pentru a căuta un loc de parcare decât pentru a ajunge la destinație, iar 4 din 10 persoane recunosc că au fost implicate cel puțin o dată într-un conflict verbal sau fizic privind un loc de parcare.
Lipsa locurilor de parcare este pe locul al doilea în topul problemelor privind circulația mașinilor în București, după aglomerație și urmată de starea proastă a străzilor. O altă problemă semnalată de peste 80 de respondenți sunt persoanele care percep taxa de parcare în mod abuziv: “Problema mea sunt parcangii cărora nimeni nu le face nimic, ca și cum nu ar exista”, a scris unul dintre ei. De departe, zona cea mai problematică este centrul orașului, conform a 78,4% dintre respondenți, urmată în top de zonele rezidențiale și de cele de birouri.
Întrebați ce fac atunci când știu că trebuie să meargă într-o zonă cu puține locuri, 52% dintre respondenți au spus că aleg să meargă cu transportul în comun sau cu serviciile ca UBER, care oferă o alternativă la mașina personală. La capitolul soluții, cei mai multi respondenți susțin investițiile în infrastructură (82% dintre respondenți), urmate de încurajarea alternativelor la mașina personală – transport în comun, piste pentru biciclete, servicii ca UBER (60% dintre respondenți).
Potrivit informațiilor publice, în București sunt aproximativ 200.000 de locuri de parcare la peste 1 milion de mașini. Asta înseamnă un loc de parcare pentru cinci mașini. Conform TomTom Index, Bucureștiul se regăsește pe locul 5 în topul celor mai aglomerate orașe din lume și este cel mai congestionat oraș din Europa.
Studiul a fost realizat de UBER pe un eșantion de 2.770 bucureșteni, ca parte a unei campanii menite să convingă bucureștenii să lase mai des mașina personală acasă și să folosească mai des transportul în comun sau UBER. Timp de o lună, cei care accesează platforma uber.com/grijaparcarii pot câștiga curse UBER, călătorii RATB sau călătorii cu metroul pentru o lună, astfel încât să fie convinși să își lase mai des mașina acasă. Lansat în București în februarie 2015, UBER a ajuns la peste 300.000 utilizatori. Peste 20% din curse încep sau se termină lângă o stație de metrou sau un nod important de transport.