Tesla Model 3 este un automobil cu emisii zero. Însă realitatea este alta. Procesul de producție generează dioxid de carbon mai mult decât un automobil diesel, arată un studiu.
Atunci când luăm în discuție și dioxidul de carbon emis pe durata producției bateriei mașinii electrice, “în cel mai bun caz, emisiile sunt puțin peste cele generate de un motor diesel, pentru că altfel, sunt mult mai mari”, arată un comunicat emis de IFO (Institutul pentru Cercetare Economică) din Germania.
Rezultatul studiului “trebuie interpretat ca un avertisment referitor la faptul că noile tehnologii nu sunt o soluție salvatoare pentru oprirea încălzirii globale”, scrie Wall Street Journal.
Calculele IFO arată că producția unui automobil Tesla Model 3 în Germania duce la emisii între 156 și 181 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu un Mercedes-Benz C220d, care produce 141 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Limită de viteză de 30 km/h în oraș. Unde se va impune restricția?
Producția de mașini electrice în Germania mizează, în proporție covârșitoare, pe putere generată de cărbuni. Germania reprezintă, după China și Statele Unite, unul dintre cei mai mari producători de mașini electrice din lume, așa că energia pe care o folosește în producție este extrem de importantă. China este liderul mondial în producția de baterii, folosind putere generată de cărbuni pentru a construi baterii pentru mașini electrice, considerate mașinii cu emisii zero. 65% din energia electrică folosită în producția acumulatorilor se obține din cărbuni.
Nu numai construirea bateriilor, ci și încărcarea mașinilor electrice sunt mari surse de emisii de dioxid de carbon. Germania, de exemplu, obține 35% din energie cu ajutorul centralelor electrice care folosesc tot cărbune, astfel că, din încărcarea bateriei unui model Tesla, rezultă 83 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Top 10 zone cu cele mai mari amenzi pentru cei care nu respectă normele de poluare
Datele obținute în cadrul studiului desfășurat de IFO sunt susținute de Universitatea din Koln, care propune surse alternative de energie. “Pe termen lung, tehnologia bazată pe hidrogen are un avantaj: permite stocarea energiei eoliene și solare, ceea ce va determina o creștere semnificativă a domeniului energiei regenerabile”, spune profesorul Cristoph Buchal.
În 2018, o cercetare desfășurată de Institutul din Manhattan arăta că creșterea numărului de vehicle electrice va crește nivelul poluării comparativ cu folosirea mașinilor cu motoare termice.