Studiu: Hidrogenul ar putea afecta atmosfera

BMW i Hydrogen NEXT

Gata, s-a stabilit. Nu mai putem conduce nimic. Bateriile poluează. Motoarele diesel – nu mai spunem. Cele pe benzină se apropie vertiginos. Iar acum, o cercetare nouă spune că hidrogenul ar putea afecta atmosfera. Adio (și) pile de combustie, bun venit picioare!

Nu mai pierdem vremea cu contextul, ci sărim direct la concluzie. Și tehnologia cu pile de combustie este poluantă. Bine, știm că, în esență, este o propulsie electrică, deci poluează prin intermediul bateriilor.

Dar un studiu al comun al Universității Princeton și National Oceanic and Atmospheric Association dezvăluie și o altă problemă. Și anume, poluarea creată de hidrogen în sine. Pierderile de hidrogen în atmosferă ar influența echilibrul acesteia.

Hidrogenul în atmosferă autoexpert.ro

Pe scurt, concentrația de metan (CH4) poate crește sau scădea în funcție de doi factori legați direct de propulsia cu pilă de combustie. Primul – cantitatea de hidrogen pierdută în atmosferă. Al doilea – emisiile de metan asociate producției de hidrogen.

Cum face rău, mai exact, hidrogenul?

Ca să detaliem, îți spunem că hidrogenul reacționează cu anionul diatomic OH (hidroxid). Ori rolul hidroxidului este acela de a absorbi metanul din atmosferă. Ei bine, dacă hidroxidul intră în contact cu hidrogenul, nu-și mai poate îndeplini rolul. Astfel, cantitatea de metan va crește, și, odată cu ea, problemele de climă.

Hidrogenul în atmosferă autoexpert.ro

De ce e important? Pentru că metanul este al doilea cel mai important gaz cu efect de seră. Iar metanul poate genera un efect de încălzire globală de 80 de ori mai mare decât dioxidul de carbon, conform altor studii.

Citește pe autoexpert ➡  Toyota Mirai, record de autonomie cu un plin de hidrogen 💡

Soluția? Minimizarea pierderilor de hidrogen și metan. Iar scopul ăsta trebuie urmărit rapid.

”Chiar dacă hidrogenul are o durată de viață de doar doi ani în atmosferă, creșterea cantității de metan cauzată de acel hidrogen va fi resimțită și peste 30 de ani”, spune cercetătorul Matteo Bertagni.

Concret, dacă ne referim la hidrogen verde (la producerea căruia se folosește energie electrică regenerabilă), pragul critic al emisiilor este de 9%. La hidrogenul albastru (care implică metan în procesul producției), procentul scade la 4,5%. Și aici ne referim doar la scurgerile din timpul producției și transportului. Practic, pe țeava de eșapament ies doar vapori de apă.

Acum, mai e o problemă pe care studiul n-o relevă. Mașinile cu pilă de combustie ar putea elimina o cantitate uriașă de CO2 din atmosferă. Adică, un alt gaz cu efect de seră. Echilibrează metanul în exces ”economia” de CO2? Și, în plus, pierderi de 9%…?!?

sursa foto: nature.com

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Deschidere test stabilitate Alfa Romeo Stelvio

Test de stabilitate – Curbe periculoase

Probelor de dinamică pe care le realizăm, de obicei, pe pista noastră din Vairano, le adăugăm azi unul extrem de provocator: schimbarea

Scroll to Top