Administrația Națională pentru Siguranța Traficului din SUA a anunțat luni că a lansat două noi investigații privind rechemările în service ale Ford, intensificând controlul asupra celui de-al doilea mare producător auto american.
Acest lucru urmează după recenta înțelegere dintre Ford și agenție, în cadrul căreia Ford a fost de acord să plătească o amendă civilă în valoare de 165 de milioane de dolari, după ce o anchetă a NHTSA a arătat că societatea nu a rechemat prompt vehiculele cu camere retrovizoare defecte.
Prima investigație se referă la 112.000 de SUV-uri Ford Expedition, concentrându-se pe potențiale probleme cu retractoarele centurilor de siguranță. NHTSA a primit trei plângeri conform cărora pretensionatorul retractorului centurii de siguranță s-a declanșat din greșeală, provocând un zgomot puternic urmat de strângerea rapidă a centurii de siguranță și blocarea acesteia. Această investigație vine după ce Ford a rechemat în februarie 77.000 de SUV-uri Expedition și Lincoln Navigator pentru a rezolva o problemă similară.
Cea de-a doua anchetă se concentrează pe o rechemare anterioară a aproximativ 456.000 de vehicule Ford Bronco Sport și Ford Maverick, care a fost emisă în aprilie din cauza unei pierderi de putere cauzate de o baterie de 12 volți defectă. Rechemarea a implicat actualizări de software menite să îmbunătățească detectarea problemelor de încărcare a bateriei. Cu toate acestea, NHTSA a primit 15 rapoarte care indicau incidente de pierdere a puterii la vehiculele Bronco Sport care primiseră deja actualizarea, ceea ce a determinat agenția să evalueze dacă rechemarea abordează problema în mod adecvat.
Ford a declarat că lucrează îndeaproape cu NHTSA la ambele investigații.
Înțelegerea de săptămâna trecută cu NHTSA impune Ford să revizuiască toate rechemările în service depuse în ultimii trei ani, asigurându-se că acestea sunt complete și exacte. Dacă este necesar, compania trebuie să emită rechemări suplimentare. NHTSA a criticat marca pentru că a furnizat informații incomplete sau inexacte, nu a prezentat în timp util rapoarte trimestriale privind anumite rechemări și nu a asigurat accesul public deplin la datele privind rechemările. Cu toate acestea, Ford nu a fost de acord cu constatările NHTSA, susținând că acțiunile sale au fost în conformitate cu cerințele de reglementare.