Impreza WRX STi a dat rolul de „bau-bau“ pentru unul de „ bun la toate“: o maşină de zi cu zi care devine bestie, la nevoie.
- Agreabila la condus in conditii urbane
- echipare standard cuprinzatoare
- Fara optiune automata
- costuri de intretinere
De la apariţie, modelul Impreza WRX STi hatchback a stârnit nenumărate controverse pornind de la design până la senzaţiile trăite la volan. Foarte mulţi au aruncat cu pietre în caroseria cu 5 portiere şi în felul cum se conduce atunci când este setat modul Inteligent.
Realitatea este cu totul alta, STi hatch arătând mai puternic ca niciodată şi da, se conduce ca o maşină de 150 CP atunci când nu este călcată pe coadă.
De zi cu zi dar…
Nu credeam că o să apreciez vreodată plăcerea să conduc un STi în traficul blestemat din Bucureşti, şi da, am apreciat. Plecând de la vizibilitatea bună asupra caroseriei, scaunele confortabile şi multitudinea de dotări până la acţionarea cu uşurinţă a pedalei de ambreiaj şi docilitatea la apăsarea pedalei de acceleraţie.
Este genul de maşină cu care aş putea merge zilnic la serviciu, fără să-mi fac probleme de consum de carburant (în oraş computerul de bord arăta valoarea medie de 15 l/100km) sau de suspensia prea rigidă (surprinzător de confortabilă).
… mai ales de weekend
Dacă nu eşti pasionat de munte, cumpără-ţi un STi şi o să devii. În drum spre Cheia, pe DN1, am rulat fin la 2500 rpm în treapta a şasea, vitezometrul arătând 110 km/h, iar computerul de bord un consum instant de 8 l pentru 100 Km/h. Am rămas plăcut suprins de silienţiozitate şi etajarea treptei a 6-a, setată pentru consum.
Odată ajuns în zona diabolică (a se citi serpentine) am comutat pe modul Sport Plus, iar iadul s-a arătat: zgomot, reprize fulminate şi viraje abordate cum numai un STi ştie. În astfel de condiţii funcţionează doar sintagma: accelerează, accelerează, accelerează şi totul o să fie bine!
Concluzionând, Impreza WRX STi este o alegere interesantă pentru cei care doresc un model sport, dar care poate fi utilizat şi în concediu sau la serviciu, capitol la care principalul concurent, Mitsubishi Evolution, este penalizat.
Date tehnice: | Subaru Impreza WRX STI |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.5 T |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1450/1980 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4441/1790/1470 |
Ampatament | 2620 |
Volum portbagaj [l] | 300 (1215) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.5 T |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 2457 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 221(300)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 407/4000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 5.2 |
Consum urban/extra/mixt | 13.8/8.2/10.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 243 |