Dacă ai trecut peste perioada teribilismelor invocate de modelele STI, dar nu vrei să renunți la atributele specifice Subaru, noul Outback poate fi mașina potrivită la locul potrivit.
- Performante bune in afara asfaltului
- salt calitativ important la nivel de interior
- Pret destul de mare de achizitie
- motor pe benzina mediu ca performante slab ca si consum
Probabil că nu știai asta, dar Subaru se numără printre mărcile cu cea mai bună retenție a clienților. Ce înseamnă asta este că odată ce ai cumpărat primul tău Subaru sunt șanse mari ca a doua sau a treia ta mașină să poarte aceeași siglă.
Pentru Subaru, arma asta are două tăișuri, deoarece pasionații mărcii, formează un club destul de restrâns. Poate noul Outback să atragă clienți noi și nu doar șoferi de STI presați de soție și copii pentru o mașină mai spațioasă?
Crossover în stil Subaru
Ca și vechea generație, noul Outback mizează în continuare pe cartea crossover-ului, adică mașina stil briceag elvetian care vrea să te convingă că știe și poate mai multe decât o mașină normală. De la distanță arată exact ca un break cu bandouri de protecție, o chestie care a devenit la modă în ultima perioadă.
Abia când te apropii realizezi că garda la sol este un pic mai mare decât la un break uzual și bandourile nu joacă doar un rol pur estetic. Designul exterior nu a fost chiar o prioritate pentru Subaru, iar faptul că arată mai bine decât vechea generație nu spune neapărat multe în favoarea lui Outback.
Schimbările cu adevărat importante au avut loc la nivel de interior, acolo unde materialele anoste pe care le găseai pe vremuri în mașinile Subaru au fost abolite aproape în totalitate. Realist vorbind, plasticele mai au ceva de muncă până la nivelul atins de mărcile premium consacrate, dar finisările și aspectul general marchează o evoluție importantă.
Consola centrală, spre exemplu, este îmbrăcată în aluminiu și nu într-un plastic cu iz de aluminiu, iar layout-ul aerisit constribuie la o imagine curată, elegantă.
Din punctul de vedere al spațiului interior, folosirea unei caroserii tipice de break este o soluție optimă. Pe banchetă trei adulți încap fără probleme, iar portbagajul măsoară 525 l sau 1.725 l (cu bancheta rabatată).
STI break?
Nici gând. Înzestrat cu motorul pe benzină de 2.5 l/167 CP Outback a cam chiulit de la orele de sport. Direcția este pe cât se poate de artificială în timp ce ruliul accentuat al caroseriei nu îți lasă prea multe speranțe în abordarea rapidă a virajelor. În schimb Outback se dovedește un foarte reușit cruiser, imperfecțiunile asfaltului sunt tratate înainte să ajungă la pasageri, iar poziția ușor înaltă la volan îți oferă o imagine de ansamblu asupra drumului. Cu toate că dispune de padele pentru schimbarea manuală a treptelor, transmisia automată cu variație continuă nu apreciază foarte mult încercările de kickdown.
Sincer am rămas cu impresia că inginerii Subaru puteau construi ceva mai mult pe baza avantajelor derivate din configurația motor boxer – tracțiune integrală, doar prin unele setări la suspensie. Nu ar fi afectat iremediabil confortul, dar ar fi făcut o diferență considerabilă pe viraje. Și pentru că vorbim până la urmă de un crossover țin să precizez că Outback poate ajunge acolo unde multe crossovere nu vor vedea decât poze. Trebuie doar să fii un pic atent la unghiurile de atac și degajare, afectate ușor de lungimea consolelor tipice caroseriilor tip break.
Consumul nu este deloc rău, 7.5 l/100 km într-un ritm legal fiind o valoare meritorie pentru o mașină din această clasă. Diferența de 868 euro până la motorul diesel 2.0/150 CP se justifică doar dacă vei folosi mașina frecvent în mediul urban, acolo unde motorul pe benzină consumă un pic cam mult (12-13 l).
Dacă nu ai pretenția ca următoarea ta mașină de familie să arate ca un SUV, dar vrei să aibă capacități asemănătoare în teren greu, acest Outback merită cel puțin un drive-test.
Date tehnice: | Subaru Outback |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.5i |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1530/2010 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4775/1820/1605 |
Ampatament | 2745 |
Volum portbagaj [l] | 525 (1725) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.5i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 2457 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 123(167)/5600 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 229/4000 |
Cutie de viteze | Automata/CVT |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 198 |
0-100 km/h [s] | 10.4 |
Consum urban/extra/mixt | 11.3/6.7/8.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 194 |