Sunetul joacă un rol vital în modul în care percepem performanțele unui propulsor. BMW Active Sound Design poate redefini conceptul de interacțiune auditivă.
Atunci când îți construiești întreaga imagine de brand în jurul plăcerii de a conduce, ecuația sunetului se poate dovedi una extrem de complicată. Sunetul produs de un BMW trebuie să atingă un echilibru fin între confort, eficiență și dinamică.
Nu poti reducere la tacere un motor bavarez, indiferent ca el se afla intrun seria 7, seria 5 orice alta serie, dar trebuie, in functie de masina sa oferi o experienta auditiva in concordanta cu personalitatea ei. In realitatea lucrurile sunt cu mult mai complicate decat pe hartie. Încărcarea unei mașini cu materiale fonoabsorbante poate fi soluția ideală pentru a rezolva problema confortului, dar o astfel de abordare nu va avea niciodată un efect pozitiv asupra dinamicii și eficienței.
Soluția la care inginerii BMW au ajuns nu este una de compromis ci una eficientă, prin utilizarea unei generații noi de materiale fonoabsorbante care oferă performanțe mai bune dar cu o greutate redusă. Ia spre exemplu scutul de plastic de sub caroseria noului Seria 7. Deși este mai întins și considerabil mai eficient decât cel montat pe vechea generație, noul scut este cu 40% mai ușor.
Aceasta este însă doar prima parte a proiectului, cea de-a două intitulată BMW Active Sound Design se află momentan în stadiul experimental. Asta nu i-a oprit însă pe inginerii bavarezi să ne ofere o prezentare în premiera a noului sistem, montat pe un 635d și un MINI Cooper S. În cazul primului Active Sound Design are ca rol acoperirea sunetului specific unui motor diesel prin intermediul unor frecvențe generate de un sistem electro acustic.
Pe scurt, motorul diesel cunoscut în special prin timbrul său usor iritant la ralinti si turatii mici ajunge să îți vorbească aproape ca un motor pe benzină aspirat. Un test realizat pe un grup de șoferi a relevat faptul că majoritatea au perceput mașina cu sistemul BMW Active Sound Design ca fiind mai dinamică decât cea fără, deși masinile aveau in esenta performanțe tehnice identice.
În cazul lui MINI, inginerii BMW au lăsat un pic seriozitatea la o parte și, la atingerea unui buton, micuțul motor turbo poate suna ca un V8 sau un șase cilindri în linie. Se simte un pic intervenția decibelilor prin intermediul boxelor dar pe total experiența este una foarte interesantă, și am impresia ca atunci cand va fi disponibila BMW nu va avea probleme in a o vinde. Interesant este ca aceasta experienta auditiva nu implica interventii directe asupra sistemului de evacuare, ce ar putea intra in contradictie cu normele europene sau mai rau, cu vecinii.