Porsche Cayenne Turbo
Progresivitate pe care Cayenne Turbo o are din abundență: practic, niciodată nu te surprinde, pentru că are un comportament neutru pe viraj și o direcție fină și comunicativă. Barele stabilizatoare active anulează ruliul, iar puntea spate direcțională (ambele opționale, prezente pe mașina de test) pune nasul la interiorul virajului mai bine decât îi dictez eu din volan (ambele opțional). Senzația este de ansamblu echilibrat, care mă ajută și cu care nu trebuie să mă lupt. Cutia PDK este, simplu, ireproșabilă, iar frânele – perfecte.
Și atunci, unde pierde neamțul? Neașteptat, la greutate: este al doilea colos din test, după Grand Cherokee, iar inerția îl penalizează pe viraje. Cayenne alunecă spre exteriorul virajului, pierzând aderența cu toate roțile simultan.
Cei 8 cilindri bi-turbo, tot de origine Audi, oferă 550 CP, dar în curând vor produce și mai mult, în versiunea S. Curba de cuplu și accelerația sunt mai progresive decât la Urus. Neamțul are transmisie integrală permanentă și suspensii cu perne de aer reglabile în înălțime și cu amortizare variabilă. Completează imaginea direcția integrală și barele antiruliu active (ambele opționale), comandate de motorașe electrice pe 48V. Frânele sunt speciale: dacă optați pentru PSCB, cu discuri metalice cu diametrul de 415 mm, tratate cu carbură de tungsten, primiți etriere față cu 10 pistonașe, dar mai ales o durată de viață și un coeficient de frecare mai mari decât la frânele standard.