Progresivitate pe care Cayenne Turbo o are din abundență: practic, niciodată nu te surprinde, pentru că are un comportament neutru pe viraj și o direcție fină și comunicativă. Barele stabilizatoare active anulează ruliul, iar puntea spate direcțională (ambele opționale, prezente pe mașina de test) pune nasul la interiorul virajului mai bine decât îi dictez eu din volan (ambele opțional). Senzația este de ansamblu echilibrat, care mă ajută și cu care nu trebuie să mă lupt. Cutia PDK este, simplu, ireproșabilă, iar frânele – perfecte.
Și atunci, unde pierde neamțul? Neașteptat, la greutate: este al doilea colos din test, după Grand Cherokee, iar inerția îl penalizează pe viraje. Cayenne alunecă spre exteriorul virajului, pierzând aderența cu toate roțile simultan.
Cei 8 cilindri bi-turbo, tot de origine Audi, oferă 550 CP, dar în curând vor produce și mai mult, în versiunea S. Curba de cuplu și accelerația sunt mai progresive decât la Urus. Neamțul are transmisie integrală permanentă și suspensii cu perne de aer reglabile în înălțime și cu amortizare variabilă. Completează imaginea direcția integrală și barele antiruliu active (ambele opționale), comandate de motorașe electrice pe 48V. Frânele sunt speciale: dacă optați pentru PSCB, cu discuri metalice cu diametrul de 415 mm, tratate cu carbură de tungsten, primiți etriere față cu 10 pistonașe, dar mai ales o durată de viață și un coeficient de frecare mai mari decât la frânele standard.
Asociația Constructorilor Europeni e Automobile (ACEA) atrage atenția autorităților asupra înrăutățirii perspectivelor pentru piața vehiculelor electrice și cere o acțiune…
Stellantis a prezentat o nouă tehnologie concepută pentru a ajuta la tranziția către vehiculele complet electrice. Compania a dezvăluit platforma…
Northvolt, un jucător-cheie în eforturile Europei de a concura cu China pe piața bateriilor pentru vehicule electrice se luptă să…
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului din SUA a anunțat luni că a lansat două noi investigații privind rechemările în service…
Xiaomi și-a majorat targetul de livrarări a vehiculelor electrice pentru a treia oară în acest an, urmărind acum să livreze…
Revista Auto Motor și Sport a aniversat 27 de ani de prezență pe piața din România. Și nu oricum, ci…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment