Teste auto

Supertest SUV-uri supersport: Lamborghini Urus vs concurența

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Este exact ceea ce nu se vrea a fi Stelvio Quadrifoglio. Viața la bordul italianului se trăiește fix ca într-o mașină sport pursânge: absolut totul este nativ, foarte puțin asistat, fără bare stabilizatoare active și direcție integrală, dar cu greutate excepțional de mică (este singurul model care cântărește sub două tone, are cu 156 kg mai puțin decât următorul) și cu cel mai scurt sistem de direcție (demultiplicare 12,3:1). Impresia subiectivă este că pilotezi un kart printre SUV-uri, într-atât de agil și responsiv este Stelvio QV. La limită supravirează (în modul Race), în cel mai entuziasmant mod, iar limita este sus de tot. Direcția transmite excepțional informații despre gradul de aderență pe puntea față, dar aș depuncta ușor faptul că nu se întărește suficient.

Peste toate, însă, cel mai mic motor din grup și singurul cu arhitectură V6 își onorează originile nobile: are cea mai mare putere specifică (176 CP/l) și o elasticitate excepțională, deși, ce-i drept, duce-n spate cel mai ușor și aerodinamic model din test. Totul la cel mai mic preț.

Un V6 la 90 grade cu origini nobile: motorul lui QV derivă din V8-ul lui Ferrari 488. Dezvoltă 510 CP, și astfel afișează o putere specifică respectabilă, de 176 CP/litru. Cutia de viteze automată ZF are 8 trepte și, în condiții normale, transmite tot cuplul spre puntea spate, iar când aceasta pierde aderența, transferă până la 50% pe roțile din față. Sistemul 4×4 dispune de diferențial spate activ (Alfa Torque Vectoring), iar opțional pot fi montate frâne Brembo din ceramică și carbon, cu șase pistonașe pe față. Sistemul de frânare are un circuit electrohidraulic inovator.

Pagină: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

CATL este dispus să construiască o fabrică în SUA dacă Trump va permite investițiile chineze

Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, este dispusă să construiască o fabrică în SUA dacă…

2 săptămâni în urmă

Volkswagen a majorat investiția în Rivian la 5,8 miliarde de dolari

Grupul Volkswagen și-a majorat cu 16% investiția în startup-ul Rivian ce produce vehicule electrice, ajungând la un total de 5,8…

2 săptămâni în urmă

Piața mondială a vehiculelor electrice s-a majorat cu 35% în octombrie

Un studiu realizat de compania de cercetări de piață Rho Motion arată că vânzările mondiale de vehicule complet electrice și…

2 săptămâni în urmă

Semiremorci de vânzare: O soluție practică pentru transport

Industria transportului rutier necesită echipamente fiabile și eficiente, iar semiremorcile reprezintă una dintre cele mai căutate soluții. Semiremorcile sunt durabile…

2 săptămâni în urmă

Acțiunile Tesla cresc pe măsură ce alianța Musk-Trump sporește încrederea investitorilor

Acțiunile Tesla au crescut luni cu peste 8%, continuând ascensiunea puternică de săptămâna trecută, determinată de optimismul crescând al investitorilor…

2 săptămâni în urmă

Car of the Year 2025 – modele Renault nominalizate, ep.11

Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…

2 săptămâni în urmă