Teribila oaste se aliniază în paddock-ul de la Vairano, așteptând să cotropească virajele circuitului în ropotul celor 2.970 de cai. În fața ei, și asfaltul încins de soarele amiezii tresare. O adiere. Mâinile se încleștează pe volan. Inima se turează pe roșu. Launch control. Start: începe urgia! Lamborghini Urus vs Porsche Cayenne Turbo, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Jaguar F-Pace SVR și Jeep Grand Cherokee Trackhawk. În articol, VIDEO CU CEL MAI RAPID TUR DE CIRCUIT LA FIECARE MAȘINĂ!
În aria orchestrată de cei 38 de cilindri baritonali, întreg peisajul începe să se dilate scufundat în miros de benzină arsă. Un tablou viu, cu arome intense de motorsport, fără scopuri caritabile la adresa planetei.
Emoțiile zugrăvite de imaginea celor cinci coloși aliniați la linia de start au un singur scop: să răspundă la întrebarea „care este super-SUV-ul suprem?”. Mă îmbie, toate, rând pe rând, la șase tururi: unul de încălzire, patru de îmblânzire și unul de scădere a tensiunii din artere și a temperaturii din frâne, iar după 30 de runde, îmi pot creiona o imagine completă.
N-are treabă cu circuitul, dar a venit să mă salute. Se prezintă grav: „Trackhawk, 710 CP”! Încremenesc, dar îmi revin repede și încep să-l descos cu tact. Yankeul nu trebuie bruscat, pentru că cele 2,5 tone îl trag puternic spre exteriorul virajelor. Direcția nu-mi dă indicii despre cât mai pot să-i dau, iar suspensia moale îmi testează stomacul în acele de păr. Grand Cherokee nu are pretenții de racer, ci este, mai degrabă, un maestru al confortului.
Fotoliile moi, pielea cărămizie și sistemul de entertainment de 850 W, cu 19 difuzoare și monitoare în tetiere creează o atmosferă opulentă, tipic americană, de aceea Trackhawk este cruiserul suprem, capabil să înghită relaxat sute de kilometri la viteze indecente, fără a-ți induce vreo senzație de oboseală. În linie dreaptă însă, cel mai puternic motor din grup se dezlănțuie cu o forță teribilă, acompaniată de cel mai violent sunet cu putință, dar luptă din greu cu suprafața frontală și cu greutatea mari. Bâzâitul acut al compresorului mecanic se contopește cu răgetul infernal al V8-ului, însămânțându-mi o ușoară senzație de panică.
Propusorul V8 de 6,2 l care mai este cunoscut și sub numele de HellCat, aparține liniei de motoare Hemi (cu camere de combustie hemisferice, deci cu capul cilindrilor semisferic), produse de Dodge. Versiunea Trackhawk, deși a păstrat configurația originală (bloc din fontă, chiulase din aliaj ușor și 2 supape/cilindru), produce cea mai mare putere din grup, ajutat de compresorul volumetric IHI cu două spirale rotative, care atinge aproape 15.000 rpm și produce o presiune de 0,8 bari. Caroseria a fost adaptată pentru a rezista asaltului cavaleriei, la fel ca și frânele, care au discuri metalice de 400 mm cu etriere Brembo.
Problemele tehnice cu care se confruntă Registrul Auto Român (RAR) continuă, însă instituția a anunțat reluarea activități la stațiile ITP.…
Gigantul chinez al vehiculelor electrice BYD a anunțat că va lansa o nouă generație de baterii „blade” în 2025. ……
Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice, a anunțat că și-a înaintat cererea de intrare în faliment…
Raportul ACAROM cu privire la producția de mașini a României arată că, în perioada ianuarie - octombrie 2024 au fost…
Registrul Auto Român (RAR) a oprit ieri activitatea la toate sediile sale din țară din cauza unui „incident tehnic”. Și…
Nu este un secret faptul că noua eră Dacia, sub umbrela Renault, a pornit cu ideea de a oferi “țărilor…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment