Începe cel mai mare proces din istoria Germaniei și primul proces colectiv care a avut vreodată loc acolo. Sute de mii de clienți încearcă să obțină despăgubiri de la Volkswagen, după ce producătorul a recunoscut trucarea rezultatelor testelor de emisii.
La patru ani de la izbucnirea Dieselgate, 470.000 de clienți, reprezentați de Federația Asociațiilor de Consumatori din Germania (VZBV), dau în judecată Volkswgen. Alți 100.000 își caută dreptatea pe cont propriu.
“Volkswagen și-a păcălit clienții și trebuie să suporte consecințele”, susține liderul VZBV, Klaus Mueller. Reprezentanții grupului auto se apără spunând că nu au încălcat nicio lege europeană, iar softul montat de ei nu a păgubit niciun client, pentru că nu avea efect imediat, iar mașinile puteau fi conduse în siguranță.
Motivul pentru care Daimler va plăti o amendă uriașă
Acțiunea în instanță este menită să dovedească dacă Volkswagen a lezat, în mod intenționat, interesele celor care au achiziționat modele ale grupului.
În septembrie 2019, șefii Volkswagen au recunoscut că mașinile lor au fost echipate cu un soft special pentru a truca testele de emisii efectuate în laborator. Este vorba despre modele Volkswagen, Audi, Porsche, Seat și Skoda, comercializate în întreaga lume.
Proprietarii de mașini echipate cu motoarele implicate în Dieselgate vor compensații. Este procesul pentru care s-a schimbat legea germană. Până anul trecut, aceasta nu permitea procese colective. Acțiunea juridică ar putea dura până la patru ani, estimează presa de specialitate din Germania.
Este un moment greu pentru nemți. Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, și președintele Hans Dieter Poetsch, au fost puși sub acuzare pentru manipularea bursei.
3,5 miliarde de dolari este suma deja plătită de Volkswagen, la nivel global, sub forma unor sancțiuni sau compensații. Nemții au anunțat că au pus deoparte încă un miliard de dolari pentru cheltuieli de judecată. Grupul auto este chemat în instanță mai mai multe state pentru cele 11 milioane de vehicule echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor de emisii.