SUV-urile compacte premium disponibile pe piața românească

Mercedes-Benz GLA

Zilete trecute s-a lansat pe piața românească noul Mercedes-Benz GLA. De aceea, am considerat oportun să trecem în revistă lista cu SUV-urile compacte premium disponibile pe piața românească cu care concurează Mercedes-Benz GLA.

Mercedes-Benz GLA

A doua generație GLA este mai scurtă cu 14 mm, dar mai înaltă cu 104 mm și de aceea arată acum ca un SUV veritabil. Ampatamentul mai mare promite mai mult loc în spate.

Cu excepția versiunii de bază GLA 200 (1,33 litri, 163 CP) care vine exclusiv cu tracțiune față, toate cellelate versiuni sunt disponibile cu tracțiune față sau integrală: GLA 200 d/200 d 4 Matic, GLA 220 d/220 d 4Matic și GLA 250/250 4Matic.

GLA va avea în premieră și versiune hibridă GLA 250 e iar până la finalul anului va fi prezentată și versiunea pur electrică EQA.

Recomandarea noastră: GLA 220 d 4Matic
Putere: 150-224 CP
Preț: de la 37.390

Mercedes-Benz GLA

AUDI Q2

Audi a găsit loc sub Q3 pentru un SUV și mai compact, construit tot pe platforma sofisticată MQB și care beneficiază de toate delicatesele tehnice tipice platformei. Dieselul de 150 CP, benzina de
190 CP și modelul sport SQ2 cu 300 CP sunt disponibile cu tracțiune integrală.

Citește testul cu Audi Q2 

Recomandarea noastră: 35 TFSI 150 CP S Tronic
Putere: 116-300 CP
Preț: de la 27.236 euro

Audi Q2

AUDI Q3

Noul Q3 are un design mai atractiv și este mai lung și mai lat decât fostul model, iar ampatamentul a crescut substanțial, cu 77 mm. Bordul digital cu ecran de 10,25 inci este standard, opțional fiind cel de 12,3 inci. Sistemul multimedia MMI vine standard cu ecran tactil de 8,8 inci, opțional fiind disponibil unul de 10,1 inci.

Citește testul cu Audi Q3 35 TDI S tronic

Sunt disponibile motoarele pe benzină 1.5 TFSI/150 CP și 2.0 TFSI/190, 230 CP și dieselurile
2.0 TDI/150 și 190 CP. 2.0 TFSI/190 și 230 CP și 2.0 TDI/150 și 190 CP sunt combinate standard sau opțional cu 4×4. De anultrecut are și o versiunbe sportivă SUV-coupe numită Audi Q3 Sportback.

Recomandarea noastră: 35 TDI Quattro 150 CP
Putere: 150-230 CP
Preț: de la 35.425 euro

Test Drive Audi Q3 Sportback

BMW X1

Odată cu faceliftul din vara trecută, BMW a introdus și o versiune Plug-In Hybrid în premieră la X1, xDrive 25e, a cărei baterie de 9,7 kWh promite 50 km de autonomie electrică.
Noi sunt și grila radiatorului și farurile adaptive cu LED.

Citește testul cu BMW X1 

Recomandarea noastră: X1 xDrive 20d Aut.
Putere: 116-231 CP
Preț: de la 32.547 euro

BMW X1

DS 3 Crossback

Interiorul impresionează prin calitatea și materialele premium, dar este și neconvențional în același timp. Sistemul multimedia are cel mai mare ecran din segment, de 10,3 inci, și nu lipsesc indicatoarele de bord virtuale și head-up display. Motoare disponibile: turbo de 1,2 litri cu 130 și în premieră 155 CP și diesel de 1,5 litri cu 130 CP.

Citește testul cu DS3 Crossback 

Recomandarea noastră: 1.2 PureTech 155 EAT8
Putere: 130-155 CP
Preț: de la 25.900 euro

test DS3 Crossback PureTech 155

Jaguar E-Pace

Construit pe o platformă derivată din a lui F-Pace, E-Pace se înscrie în clasa compactă, având 4,395 metri. Poate fi configurat cu două sisteme de tracțiune integrală: Standard la dieselurile de 150, 180 CP și benzina de 249 CP și Active Driveline la dieselul bi-turbo de 240 CP și benzina de 300 CP.

Citește testul comparativ cu Jaguar E-Pace vs BMW X1, Volvo XC40

Recomandarea noastră: D180 AWD R-Dynamic
Putere: 150-300 CP
Preț: de la 34.510 euro

Jaguar E-Pace

Lexus UX

Cu dimensiuni compacte și un design îndrăzneț, Lexus UX este construit pe platforma GA-C derivată din TNGA de la Toyota, utilizată și la C-HR și Prius. Astfel, nu lipsește nici propulsia hibridă, extrem de eficientă și de rafinată, disponibilă cu unul (tracțiune față) sau două motoare electrice (tracțiune integrală).

Citește testul cu Lexus UX 250h 

Recomandarea noastră: UX 250h
Putere: 170-178 CP
Preț: de la 35.453 euro

Lexus UX 250h

Mini Countryman

Construit pe platforma UKL, utilizată și la BMW X1, a doua generație Countryman a crescut cu 20 cm în lungime și a urcat în clasa compactă. Are motoare cu 3 și 4 cilindri, dar și o versiune Plug-In Hybrid cu un preț atractiv. Dispune de suspensie adaptivă și sistem multimedia cu ecran tactil.

Test comparativ Mini Countryman Cooper S E All4 vs Kia Niro PHEV

Recomandarea noastră: Countryman Cooper S E All4 (AT)
Putere: 136-224 CP
Preț: de la 27.191 euro

test comparativ Mini Countryman S E All4 vs Kia Niro PHEV

Mercedes-Benz GLB

Primul SUV compact Mercedes-Benz cu opțiune de șapte locuri are gabarit apropiat de GLC și un look care ne duce cu gândul la G-Class. Pe rândul al treilea spațiul e restrâns la picioare, locurile din rândul al treilea fiind destinate copiilor.

Citește testul cu Mercedes-Benz GLB

Disponibil cu noul diesel de 2 litri montat transversal în versiuni cu tracțiune față și integrală GLB 200 d/200 d 4Matic (150 CP) și GLB 220 d/220 d Matic (190 CP) .
Gama pe benzină cuprinde GLB 200 (1,33 litri, 163 CP) și GLB 250/250 4Matic (2 litri, 224 CP). În premieră, GLB e primul model compact Mercedes care renunță la dieselul de origine Renault de 1,5 litri și oferă în schimb noul diesel 2 litri cu o putere redusă, de 116 CP în GLB 180d.

Recomandarea noastră: GLB 220d 4Matic
Putere: 116-306 CP
Preț: de la 38.190 euro

mercedes-benz GLB

Range Rover Evoque

A doua generație Range Rover Evoque dă o nouă lovitură de design și pare un  Velar mai compact. Interiorul beneficiază de ultima tehnologie Range Rover cu cele două ecrane tactile TouchPro Duo, cel pentru sistemul multimedia putând fi înclinat la diverse unghiuri, iar al doilea este destinat pentru meniul climatizării, al scaunelor și sistemului Terrain Response. Este cel mai capabil SUV compact în off-road și oferă un confort la rulare de top pe orice suprafață. Motoarele turbo de 2 litri cu 200, 250 și 300 CP sunt dotate cu sistem Mild hybrid. Sunt disponibile și trei dieseluri de 2 litri cu 150, 180 și 240 CP.

Citește testul cu Range Rover Evoque P250 AWD

Recomandarea noastră: D180 AWD
Putere: 150-300 CP
Preț: de la 43.316 euro

Range Rover Evoque

Volvo XC40

Construit pe noua platformă CMA, Volvo XC40 se conduce mai incisiv decât frații săi mai mari, dar oferă în același timp un confort de înaltă clasă. Mai lat în spate decât în față și cu o caroserie pătrățoasă, oferă cel mai mare spațiu interior din clasa sa. Este disponibil de curând și în versiune Plug-In Hybrid iar de la finalul anului și în versiune pur electrică, fiind primul model full electric de la Volvo.

Citește testul comparativ Volvo XC40 vs Range Rover Evoque 

Recomandarea noastră: XC40 D4 AWD
Putere:150-262 CP
Preț: de la 33.785 euro

Volvo XC40

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top