IIHS, autoritatea americană pentru siguranță rutieră, a decretat. Cu cât e mai mare vehiculul, cu atât crește riscul de a nu vedea pietonii angajați în traversare. Problema se amplifică în special pe viraje. Iată de ce SUV-urile mari, off-roaderele și pickup-urile trebuie conduse mai atent.
Cu cât e mai mare mașina, cu atât structura de rezistență trebuie să fie mai solidă. Astfel, rămâne capabilă să se mențină intactă la inerția crescută în caz de accident. Deci nu se va deforma excesiv, ci va permite habitaclului, sau cabinei, după caz, să nu se deformeze.
Pentru a proteja celula de supraviețuire, inclusiv stâlpii parbrizului sunt ranforsați și sunt mai groși decât la vehiculele mai ușoare. Astfel, vizibilitatea în zonele laterale din față scade simțitor, stâlpii pătrunzând puternic în câmpul vizual. Este motivul pentru care, conducând SUV-urile mari, off-roaderele sau un pickup-urile, șoferul nu va observa pietonii veniți din lateral.
SUV-urile mari, o problemă
De exemplu, când au virat la dreapta în intersecțiile cu treceri de pietoni, șoferii de SUV-uri au accidentat mortal pietoni în situații cu 63% mai multe decât cei de autoturisme. Problema se amplifică în cazul pick-upurilor, la 89%.
”E posibil ca dimensiunea, forma sau amplasarea stâlpilor A, care susțin plafonul în lateralele parbrizului, să obstrucționeze vizibilitatea în viraj pe care șoferii vehiculelor mari o au asupra pietonilor angajați în traversare”, spune Wen Hu, inginer senior la IIHS
În perioada de patru ani dintre 2014 și 2018, peste 900 din totalul de 5800 accidente cu victime pietoni s-au întâmplat în viraj. Din totalul tuturor accidentelor, SUV-urile au fost produs cu 51% mai multe decât autoturismele, iar pickup-urile, cu 25%.
via IIHS